Alla inlägg under april 2011

Av Jossan - 12 april 2011 20:50

Japp, idag blev jag verifierad handledare!

Det känns väldigt skönt. Nu kan jag släppa den biten i alla fall.


Imorgon åker jag till Umeå och hälsar på Sara, det ska bli så kul! :D

Av Jossan - 7 april 2011 21:49

Ja, jag vet. Det är ett jäkla tjat om mitt hår!

Men jag har sagt det förut och säger det igen, det är viktigt för mig.

Nu har jag bestämt att jag inte ska ha kort hår längre. Så nu ska det sparas, vill känna mig mer som en tjej :p

Oj oj, ibland blir jag knäpp på mig själv!

Av Jossan - 7 april 2011 21:31

I morgon ska vi åka iväg på en spännande grej.

Husvisning :)

Av Jossan - 2 april 2011 21:14

Nu har det gått två veckor sen jag beställde den här, men än har jag inte fått den?

Inte någon bekräftelse att jag har beställt den heller, så inte vet jag vad som har hänt.

Tänk om det kommer en räkning snart där dom kräver mig på pengar, men så har jag inte fått någon overall. Det vore inte så kul.

Men ibland tar ju saker och ting sin lilla tid, så jag väntar snällt ett tag till.

Kommer den så kommer den, annars var det väl inte meningen att jag skulle ha den.


Oj vad trött jag är ikväll alltså. Är trött för det mesta nuförtiden.Spelar ingen roll hur mycket jag sover så tycker jag ändå att jag är lika trött.

Men idag började jag faktiskt jobba 07.30, så då kanske man kan vara trött. Är inte van att kliva upp så tidigt längre, är van att sova till typ tio. Och igår hade jag klipptid 07.30, så två dagar i rad har jag klivit upp tidigare än vanligt.

Inte blir jag direkt piggare av tanken på att jag kommer behöva kliva upp tidigt i morgon också, för då börjar jag samma tid som idag.

Men tröttheten beror nog inte bara på att jag klivit upp tidigt, har varit trött några veckor nu. Men det är ju rätt mycket med allt på jobbet, så mycket beror nog på det. Sen skulle jag nog behöva få i mig lite mer vitaminer också. Och röra på mig mer... Synd att jag är så lat och bekväm av mig!


Det gick förresten bra att vara barnvakt. Elias var mest på sitt rum, eller så tittade han på tecknat på tv. Jag och Thea lekte massa. Vi klädde ut oss, hon till spindelmannen och jag till "häxa" med peruk och mantel.

Sen bestämde Thea hur vi skulle leka.

*Nu går jag hit och sen ropar jag på dig. Då ska du låssas vara snäll och sen ska du skjuta laser på mig och då ska jag göra såhär och så somnar du", typ så lät det :)

Det var inga problem att få dom i säng heller direkt, mer än att jag och Elias hade fått olika "order" om vad som gällde. Men jag tror nog han hittade på, men en halvtimme hit eller dit kanske inte gjorde så stor skada :p

Thea blev lite rädd när Elias stängde av tv:en (dom sov tillsammans i Lasses och Sofis säng), så hon blev lite ledsen. Så då fick jag lägga mig bredvid henne så hon låg mellan mig och Elias. Då somnade hon på två minuter, och jag somnade också till en stund :p


Jonas är i Storån, ovanligt va? Han har hand om Norpan för Cecilia är på kurs. Och så åker han skoter och grejar. Vi skulle verkligen behöva någonstans där vi kan ha Jonas alla grejor, så han inte behöver åka iväg för att kunna göra det han vill.

Vem vet, snart kanske vi flyttar? Planer finns på det i alla fall :)

Av Jossan - 1 april 2011 17:45

Och stylat av Anna. Undrar om jag kommer kunna få till det såhär själv också?


     

Ovido - Quiz & Flashcards