Alla inlägg under juni 2011

Av Jossan - 24 juni 2011 00:38

Måste ju bara dokumentera här att jag tog årets första bad i lördags (18/6)!

Klockan 04:30 ungefär på Maln.

Det var INTE varmt. Varken i vattnet eller i luften.

Är huvudet dumt får kroppen lida!

Men jag har nog slagit personligt rekord i badning i alla fall, har aldrig badat före midsommar innan vad jag kan minnas?


Kan meddela att det var jäkligt skönt att duscha och sen krypa ner under täcket när vi kom hem!



Av Jossan - 23 juni 2011 23:30

Just nu sitter jag här och känner att det finns vissa personer jag längtar lite extra efter. Två mycket speciella vänner som betyder väldigt mycket men som jag träffar allt för sällan.


En av dom är Sara.

Tänk om du kunde bo lite närmare mig!

Så att man bara kunde åka och hälsa på en ledig dag. Bjuda över dig på fika, ta en sväng på stan eller se en bra film.

Du sprider så himla mycket positiv energi runt dig, så man blir alldeles glad i kroppen.

Att vi är väldigt lika varandra är så himla skönt, man behöver aldrig fundera på om man kan säga det ena eller det andra. Man kan säga precis vad som helst.

Även om vi inte ALLTID tycker eller tänker lika så gör det inget, vi tycker om varandra i alla fall. Precis som det ska vara.


Den andra personen är Emma.

Jag vet inte när vi sågs senast?! Det är nog ett år sedan skulle jag tro.

Vi hörs lite då och då, men inte ofta. Våra liv liksom pågår bredvid varandra men det blir liksom aldrig att dom klickar ihop. Vi har fullt upp med vårt liksom.

Men ändå vet vi vart vi har varandra. Vi vet att den andre alltid finns där. Det är bara att skicka ett sms eller ringa. Inget kommer vara förändrat, det kommer vara precis som innan.

Vi fick ett väldigt starkt band under gymnasietiden då det hände många sorgliga men även roliga saker och det bandet kan ingen klippa av. Det kommer alltid finnas där.


En annan person, som jag däremot träffar rätt så ofta, men som också är väldigt viktig för mig är Carro.

Henne hinner jag inte längta efter på samma vis och det är jag glad för.

Att ha en vän nära, som man kan hälsa på i stort sett när man vill. Som jag också kan prata om allt med och som jag också vet alltid finns är så himla viktig att ha. Att man inte behöver göra massa saker utan bara kan vara, sova middag en timme eller två... ;) Det är en trygg vänskap.


Oj vilket smörigt inlägg det här blev på något vis. Men jag tycker såhär, och det är inte ofta man säger sånna saker till sina vänner.

Därför passar jag på nu att säga att ni är SÅ betydelsefulla för mig ♥ 





Av Jossan - 4 juni 2011 04:41

Igår efter jobbet blev det en sväng ut till "stugan" på Hästholmen.

"Stugan" är efter mammas pappa och hans syskon, som nu mamma och hennes syskon har ärvt hans del efter

Jättehärligt väder var det, så himla skönt.

Min kusin badade till och med i havet! Fast om det var så väldigt varmt vet jag egentligen inte. Jag var lite sugen på att ta premiärdoppet jag med, men är nog lite för mycket badkruka ändå så jag höll mig på det torra.

Blev utmanad av morbror Mats att cykla en viss sträcka på enhjuling. Om jag klarade det skulle jag få 500 kronor.

Sträckan var ungefär på sex meter, men jag hade inte cyklat enhjuling innan så för mig var det lååååångt!

Efter några försök tyckte nog Mats att oddsen att jag skulle klara det inte var så höga, så han höjde beloppet jag skulle få till 1000. Det slutade med att om jag klarade det skulle jag få 12 000 kronor!

Ni kan ju gissa hur bra jag var alltså...

Jag var alldeles för feg och vågade inte riktigt trampa. For i backen en gång, och om jag gjorde om den vurpan en gång till skulle jag också få en belöning. Men inte ens det lyckades jag med ;)


Framåt kvällen slutade det blåsa och alla j*vla mygg kom fram. Räknade till att jag har  minst 14 myggbett på bara framsidan av benen, det var vad jag såg när jag satt på toaletten. Dom bet mig alltså genom byxorna till och med dom rackarna!

Men med sommaren kommer myggbetten. Det finns mycket annat bra som väger upp det tycker jag! :)

Även om det är skitjobbigt när det kliar


Jag borde nog lägga mig nu egentligen.

Men det är så svårt att bara gå direkt och lägga sig när man kommit hem från jobbet. Klockan är snart kvart i fem på morgonen, kanske lika bra att stanna uppe tills i kväll när man ska sova...

Man kan säga att vi hade fullt upp på jobbet under kvällen. Gästerna stannade till efter stängning, vilket gör att man inte kan göra vissa saker som man gör under stängningen. Det ledde till att det tog lite längre tid än vanligt...

Sen strulade det som tusan med att jag hade gjort en liten miss med stämplingen efter rasten, men det får jag ringa om i morgon så borde det kunna fixa sig!


Nej, jag tror nog att jag ska försöka mig på att sova ändå ♥

Av Jossan - 2 juni 2011 22:22

I år blir det inte mycket semester för min och Jonas del.

Vi har bara en vecka. Vecka 31, hade tänkt åka till Rättvik på Classic Car Week.

Men nu börjar vi ändra på planerna...


Förmodligen blir det en sväng till Gotland istället. Bara vi två.

Vi tänker i så fall ta med oss ett tält och bo i det. Kanske bo på några olika campingar eller på en bara. Det får vi se.

Vi ska köpa ett bra tält som det inte regnar in i, och som man kan ha kvar i många år och det håller ändå.

Tycker det skulle vara så himla mysigt att åka till Gotland och bara rå om varandra och titta på vad vi vill och göra vad vi vill.

Längtar ♥


Ovido - Quiz & Flashcards