Alla inlägg under juli 2011

Av Jossan - 12 juli 2011 17:08

Linnéa Söderlund!

När kommer du hem så man får träffa dig?!

Saknar alla våra dagar med varandra.

Tänk vad kul vi har haft det. Alla bråk vi hade, och du fick aldrig slå tillbaka ;)

Som syskon har vi varit.

Jag vet att även fast tiden går mellan det vi hörs, så finns du alltid där ♥

Precis så som det ska vara!

Av Jossan - 9 juli 2011 04:30

Ännu en såndär dag när man kommer hem framåt morgonen efter en stängning.

Som vanligt kan jag inte sova direkt. Nu när jag kom hem var jag skithungrig också, hade kanppt ätit något på hela dagen pga stress.

Allt som kunde gå fel gick fel idag på jobbet i stort sett.

Nej, det var väl att ta i.

Men ett bråk, en sjukling och lite andra små problem gjorde att det blev lite knackigt om man säger så!

Men det fixade sig och nu är jag hemma!


Innan jobbet var det inte heller så kul. Skulle betala försäkringen på bilen. Det var INTE billigt! Usch och fy säger jag bara!

Ringde till Jonas och grinade bara för att jag kände mig så värdelös som inte visste att det skulle vara så dyrt! Försäkringen kostade nästan 4000 kronor, och efter bilköpet igår fanns inte dom pengarna på mitt konto om man säger så. Men allt löste sig i alla fall :)

Men det kändes som att den här dagen skulle bli förjävlig. Just då kunde jag grina för vad som helst som det kändes.

Man har ju sånna dagar ibland, då man grinar för minsta lilla.

Men ingen tår kom på jobbet idag trots dom utmaningar jag ställdes inför!

Känner ändå att jag gjorde vad jag kunde, nu får jag vara nöjd med det och så får det bli ännu lite bättre nästa gång.


Har tänkt göra ett inlägg med bilder från förra helgen då vi var i Storån. Knäppte lite bilder när vi grillade och fiskade. Hade en mysig helg!


Nästa helg är jag ledig, då blir det Storån igen. Vi ska provligga vårt tält då, och den nya luftmadrassen! Hoppas tältet inte är allt för avancerat att sätta upp...


Hittade en bild från förra sommaren vid den här tiden. Den här färgen vill jag ha på håret igen. Kanske till och med den frisyren. Men det är ett tag dit...

 



Av Jossan - 5 juli 2011 14:35

Räknade precis ut att det nu är 19 arbetsdagar och 6 lediga dagar kvar, sen är det semester i 9 dagar! Haha, oj vad man kan längta så mycket efter så pass få dagar! :)


Imorgon ska jag iväg till hälsocentralen. Ska kolla upp mina utslag på handen igen, för det blir inte ett dugg bättre och nu är jag riktigt trött på detta kliande! Hoppas på att jag får träffa en doktor och inte en distriktssköterska den här gången!

Ska dit 08:15, kommer nog bli jobbigt att kliva upp då med tanke på att jag jobbar stängning ikväll. Men om jag får hjälp att få bort det här så är det värt det!

Halv ett i morgon ska jag besikta bilen, sen blir det jobb igen.


På torsdag är jag ledig.

Förhoppningsvis ska jag och Jonas iväg och titta på ett hus då.

Egentligen är visningen idag men vi jobbar båda två så den kunde vi inte gå på. Så mäklaren skulle se om hon kunde fixa så att vi fick komma och titta på torsdag eftermiddag :)

På kvällen då ska jag iväg och köpa en bil. Jag och pappa tog motorcykeln till Enånger igår och tittade på bilen. Men vi tog inte med den hem då utan jag ska hämta den på torsdag som sagt. Då blir man en bil rikare och några tusen fattigare! :)


Nej, man kanske borde börja göra sig klar för jobbet då...

Av Jossan - 4 juli 2011 23:40

.. sen är det semester!

I en vecka, men oj så mycket jag ska njuta av den veckan!


Vi har ju bestämt att vi ska åka till Gotland den veckan, och det ska bli så himla mysigt.

Idag satt vi och planerade lite vad vi ska göra de dagar vi är där.

Vi kommer ha fullt upp :)


Vi har redan betalat båtresan dit och hem, köpt ett tält, bokat och betalat camping. Så mycket av dom stora utgifterna är betald med andra ord. Sen tillkommer ju bensin (som Jonas har sagt att han ska betala) och mat.

Sen ska vi ju göra lite saker där som kommer kosta också, men det är det värt! :)


Det vi har planerat att vi ska göra är:


* En dag i Visby och åka runt lite

* En dag på Kneipbyns vattenland

* En dag på Fårö - ligga på stranden och ha picknick

* En dag där vi åker iväg och rider islandshäst


Det känns som att vi kommer få roligt! :)


Har kikat efter något man kan ha i tältet att ligga på. Det känns inte som att man vill ha ett sånt där tunt liggunderlag som man kan rulla ihop. Det är nog inte så skönt att sova på i fyra nätter. Man ska väl ändå ha det skönt och njuta på semestern? :)

Hittade en dubbel luftmadrass i ett reklamblad från Jysk (efter tips av moster Eva), och det var rätt bra pris på den. Är det någon som har testat en sån?

Tänkte att det kan vara bra att ha en sån som folk kan sova på när dom kommer och hälsar på. Till exempel Sara och Emil... ;)

Sen är det ju mysigt att kunna ligga brevid varandra, det blir inte lika mysigt att ligga på varsin madrass ju.

Tror vi ska ha med oss täcken också istället för sovsäckar. Jag tycker det är lite jobbigt med sovsäck, för man kan liksom inte sträcka ut sig. Lägga ett ben utanför liksom.

Det blir nog bra det där.


 Som sagt - jag längtar ♥

Ovido - Quiz & Flashcards