Alla inlägg under september 2011

Av Jossan - 16 september 2011 23:08

Jag har funderat lite över det här med träning och viktnedgång nu ikväll.

Jag vet att för mig fungerar det inte med att helt sluta äta vissa saker, då vill jag ha det ännu mer. Men några saker jag ska tänka på är:

  • Inte dricka läsk på jobbet. Det är väldigt lätt till att man gör det när man har jobbat ett tag och man börjar bli hungrig. Sockersuget kommer krypande och man är där och dricker...
  • Äta alla måltider. Inte hoppa över frukost. Gör jag det blir jag ju mer sockersugen, då är det lättare att man trillar dit.
  • Försöka äta mellanmål. Det är svårt när man är på jobbet eftersom vi inte har så mycket raster att det går att göra det hela tiden, men jag kan ju försöka.
  • Ha matlåda med mig varje dag. En gång i veckan kan det vara okej att äta på jobbet, men absolut inte mer! Och när jag äter på jobbet ska jag inte äta pommes frites.
  • Äta mindre portioner.

Inte så himla svårt egenligen.

Mitt största problem är sockersuget.

Men jag vet att förr när jag tränade så brukade det gå över. Man blir inte lika sugen helt enkelt och det är ju jättebra!

Jag vet också att jag kommer vara nöjd med att jag tränar och inte vilja förstöra det genom att äta massa skit!


Tänkte att jag kanske skulle kunna göra den här viktminskningen till ett projekt som jag delar med mig av på bloggen.

Jag kommer inte skriva hur mycket jag väger, eller vilka mått jag har. Men jag kommer ändå kunna skriva hur mycket jag minskar.

Tänket att jag kan skriva bara hur mycket minus det är från starten alltså typ -0,8 kg.

Vill inte att alla ska kunna veta hur mycket jag väger, det räcker att jag själv vet. Men genom att skriva hur det går kanske det kommer göra mig motiverad.

Jag ger det ett försök - känner jag att det inte känns bra kommer jag sluta skriva om det i bloggen.


Jag börjar på måndag!    

Av Jossan - 16 september 2011 20:21

Nu jäklar är det dags!

Jag har inte tränat på jättelänge nu, inte på säkert ett år! Det är ju skandal.

Jag vet ju hur mycket bättre man känner sig när man tränar, men ändå har jag inte tagit tag i det än.

En av anledningarna är väl att jag inte riktigt vet vart jag ska träna.

Har varit inne på Friskis igen, men det är inte riktigt min typ av träning. Sen har dom bara pass på kvällarna, så då är det gym som gäller oftast för mig eftersom jag ofta jobbar på kvällarna.

Nu har jag sett att på Hudikgym har dom pass även på dagarna. Det skulle vara perfekt för mig!

Dom har också pass som är mer i min stil med boxning och sånt, jag tycker det är skitkul!

Men om jag går på friskis får jag träna tillsammans med Carro, och det vill jag ju. Men samtidigt så passar tiderna på Hudikgym mig bättre. Det tål att funderas på.

Men träna, det ska jag börja göra nu!

Skulle vara så himla skönt att gå ner några kilo också...

Typ 10 helst, men fem till att börja med.

Nu kör vi!

Av Jossan - 10 september 2011 21:36

Dag 3 - onsdag 3/8-11

Kneipbyn var det som stod på schemat för dagen :)

Sommarland och vattenland!

Pga att det var lite bökigt att ha med kameran där blev det inte många bilder tagna, men kul var det.

Soligt och fint, men det var rätt kallt ändå så man frös lite mellan åken i rutchkanorna.

Min absoluta favorit var en rutchkana som man satt i badring när man åkte. Man satt två stycken i en liksom, sen åkte man genom en tunnel. Det blev kolsvart och man hade ingen aning om vad som väntade. Det gick jättefort också så det var sjukt läskigt!

När man stod och väntade hörde man hur folk skrek, sen när dom kom ut ur tunneln gick det jättesakta så man fattade inte riktigt vad det var att skrika åt.

Men det fick man ju svar på sen när man var där inne själv. Och precis innan man kom ut så saktade det ner, det var alltså för att lura dom i kön att det inte var så farligt ;)


På kvällen grillade vi tillsammans med Karro och Patrik.

  

Dag 4 - torsdag 4/8-11

Jag och Jonas tog en tur till Fårö.

Tänkte försöka komma iväg i god tid så att vi inte behövde stressa, men så blev det inte riktigt :) Vi är inte precis världens snabbaste iväg...

Men iväg kom vi.

Längs vägen åkte vi förbi ett ställe som fick oss att tänka på en låt som handlar om Bro Bilskrot.

Vi sa att tänk vad kul det skulle vara om det skulle finnas något ställe här i närheten som heter Bro.

Och rätt vad det var så kom vi till en skylt som det stod Bro på.

Då skrattade vi och tyckte att det skulle vara ännu roligare om det verkligen fanns en bilskrot där, och mycket riktigt! Efter en stund passerade vi Bro bilskrot :)


När vi närmade oss platsen där färjan till Fårö skulle gå från "möttes" vi av en lång bilkö som nästan stod helt still. Rullade sakta framåt och kom till den här skylten:

Jaha, det var inte annat att göra än att vänta då :)

En tjej kom med en låda på magen och sålde glass, såklart köpte vi varsinn. Gott med glass i värmen!

Vi åkte sen runt lite på Fårö och tittade.

Åkte in på ett ställe och åt lunch. Någon sorts pasta, gott var det!

Efter vi hade ätit åkte vi ut till en badstrand. Vi badade inte, och rykten gick om att jag tydligen hade snarkat rätt bra där ett tag. Men det har jag väldigt svårt att tro...


Vi åkte vidare, ut till en fyr och tittade lite.

Det började bli dags för fika, så vi åkte vidare till ett fik där vi var för två år sen när vi också var på Gotland :) Gofika med krämbulle och jordgubb/rabarberpaj blev det :)


Framåt tidiga kvällen var det dags att bege sig mot tältet igen. Fixade iordning oss för sista kvällen på Gotland för den här gången.


Påväg in till centrum fick vi syn på en hög vägg som Jonas fick för sig att låtsas klättra upp för:

 

Jag tyckte det såg kul ut, så jag kunde ju inte heller vara sämre:

Vi åt på en restaurang, sen gick vi vidare ner mot hamnen.

Där beställde övriga sällskapet varsin drink. Jag tog också en, men eftersom jag var den som skulle köra till färjan tidigt nästa morgon tog jag en alkoholfri variant. Den kan nog vara bland det godaste jag druckit! Fin var den också :)

 

Ja, det var vår Gotlandsresa det :)

I korta drag.

Tänkte bara visa en bild på storleksskillnaderna på tälten som fanns på campingen där vi bodde...

Avslutar det hela med en bild på mig och Jonas:

  ♥



Av Jossan - 2 september 2011 22:56

Min gotlandshistoria har hamnat lite efter.

Men den kommer slutföras, frågan är bara när.

Just nu är det något annat som tar upp största delen av min tid, jobbet!

Ni får stå ut helt enkelt :)



Skapa flashcards