Alla inlägg under september 2012

Av Jossan - 29 september 2012 18:06

Äntligen har telefonen kommit tillbaka! Eller tillbaka och tillbaka... Fick en ny. Antar att min försvann där på verkstan! Men inte klagar jag på att ha fått en ny :) Nu återstår lite övning för att få in tekniken med touch och räkna ut hur fasen man gör styckeindelning när man skriver på bloggen...

Av Jossan - 24 september 2012 22:57

Idag har det varit en riktig Carro-dag! :)


Vi började hemma hos Carro.

Ebba har längtat efter "Sicken", var ett bra tag sen vi träffades.

Tror dom båda blev glad av att se varandra :)


 


Nils är väldigt intresserad av Sixten han också. Vill gärna peta på honom men är samtidigt lite rädd eller vad man ska säga. Blir lite fnissig och rycker undan handen rätt snabbt när han har tagit på honom. Liten linslus är han också :)

   


När Carros sambo hade slutat jobba åkte Carro, jag och Sixten på Maxi och handlade lite.

Nu stundade nämligen en kväll för bara oss.


Vi började med att vi lagade mat tillsammans. Supergott blev det!

Syrran kom förbi en sväng, hälsade på lite och lämnade en hoppgunga.

Vid sjutiden tog vi en promenad på ca 3,5 km. Skönt :)

Efter det lyxade vi till det med kladdkaka och glass. Carro smälte Marabou Mintkrokant och hade i. Det blev skitgott rent ut sagt! Mums!

Vid 21.30 åkte Carro hemåt och jag la Sixten i vaggan.

Jättemysigt hade vi det! :)


 

Sixten har kommit på att man kan suga in läpparna ♥


 



Av Jossan - 24 september 2012 22:42

Tänk, det har redan gått tre månader sen lillknatten föddes. Helt ofattbart!


Sixten är verkligen det mest underbara som finns.

Det märks att han är en känslosam kille.

Han gråter nu med riktiga tårar. Pratar man "ledset" med honom kommer surläppen fram. Ibland kommer den fram ändå :)

 


Men för det mesta är han en glad kille som jollrar och ler.

 


Ibland när jag ammar honom tittar jag ner på honom och när han ser att jag tittar på honom tittar han på mig med stora ögon. Han får en blick som lyser av bus och glädje och så släpper han tutten, flinar och "pratar" med mig.

Så himla go! ♥


Jag tror att den här lilla herren kommer ha humör, det visar han redan prov på. Är det inte som han vill så visar han det tydligt.

Sixten tror att han är en stor kille nu och vill inte längre ligga som en bebis, han vill stå!

Han har blivit väldigt stadig i både nacken och resten av kroppen.


Lillkillen har plötsligt blivit väldigt medveten om saker runtomkring honom. T ex följer han efter med blicken om någon går förbi honom. Han försöker greppa saker och är väldigt intresserad av sina händer.


Liten börjar bli stor! ♥


 


Av Jossan - 12 september 2012 22:33

Idag har jag och Sixten varit på förlossningen en stund.

Vi fick nämligen följa med en kompis som sällskap när en undersökning skulle göras pga eventuell vattenavgång.

Vilken konstig känsla det var att vara tillbaka! I en helt annan situation förvisso, men ändå.


Jag såg inte mycket av förlossningsavdelningen när jag var där för att föda Sixten. Första svängen fick vi komma till ett intagningsrum. Andra gången vi kom in och fick stanna fick vi komma direkt in i en förlossningssal, minns inte vilket nummer eller någonting för just då var jag i en dimma av smärta. Sen när det var klart fick jag gå och duscha, men minns inte vart det var. Och när vi skulle till BB-avdelningen sen blev jag skjutsad i sängen och var fullt upptagen med den lilla plutten som jag hade i min famn, så då fanns ingen tid att lägga märke till saker runtomkring.

Men nu när jag var där med kompisen var det en del saker som jag kände igen.


T ex var det den barnmorska som vi hade i första delen av förlossningen som tog emot min kompis. Det var ju lite roligt eftersom jag ju hade Sixten med också. Men jag gillade inte den barnmorskan, så det var synd att det inte var den underbara barnmorskan som vi fick sen på slutet som jobbade där just idag när vi var där. 

Dessutom var intagningsrummet som kompisen fick komma till, samma som det vi fick komma till första svängen vi var in på undersökning efter vattenavgång :)

Att titta på CTG maskinen när den mätte hennes värkar och bebisens hjärtslag var en häftig upplevelse och jag fick känna lite av den där känslan som Jonas måste ha känt av att titta på när det ökar och minskar. Även om det självklart är mycket starkare känslor när man sitter bredvid för att bli pappa, men jag kunde ändå känna det lite.


Jag började tänka på hur det kändes att ligga där. Tänka tillbaka på hur det var. Och jag kände att jag längtade tillbaka till den där dagen. Kände att jag skulle vilja uppleva den igen. Ta in alla känslor och allt som hände.

Sixtens förlossning kommer jag aldrig mer få uppleva. Men nu känns inte eventuella kommande förlossningar så hemska, nu känns det spännande att tänka tanken på att uppleva det igen. Helst med samma underbara barnmorska som vi hade!
Med det sagt menar jag inte att Sixten kommer få några syskon är på några år, men någon gång i framtiden kommer det kanske bli så.

Nu önskar jag min vän, som just nu ligger på BB och inväntar tätare värkar, lycka till.

Hon har en fantastisk tid framför sig ♥

Av Jossan - 11 september 2012 22:03

Klickar in på en blogg och hoppas att  det ska finnas nya inlägg, men så möts jag av samma rubrik som jag har sett de senaste hundrasjutteiofem gångerna jag klickat in. Jag har ett par sånna bloggar i min favoritlista.

Men det är faktiskt inget krav att bara för att man har en blogg så måste man pressa fram ett x antal inlägg per dag eller vecka för att folk ska vara nöjda.

Jag förstår att folk ibland har annat för sig, men man blir ändå lite irriterad den där hundrasjuttiosjätte gången man ser samma rubrik, och:

PRECIS som bloggen jag beskrev innan, som har samma rubrik överst dag ut och dag in, så är det med min blogg.

Antar att många av er får den känslan när ni klickar in på min blogg för att se om det kommit något nytt inlägg. Och lika irriterade blir ni varje gång och undrar varför människan inte bara börjar uppdatera mera eller sluta blogga helt.


Min telefon har fortfarande inte kommit tillbaka. När den är tillbaka kommer det bli mer uppdaterat här! Det blir så mycket enklare då.
Tills dess kommer det tyvärr vara såhär sporadisk bloggning.

Men sluta inte kika in, för rätt som det är den där. En ny rubrik som ni inte såg gången innan när ni kikade in!


Här kommer lite bilder på vårat lilla underverk ♥

 

Trött liten kille ♥


 

Tittar på något väldigt spännande på datorn... ♥


  Söt i diadem va? :)

  Älskade lilla barn ♥



Ovido - Quiz & Flashcards