Alla inlägg under oktober 2012

Av Jossan - 29 oktober 2012 23:07

Som rubriken lyder, det börjar dra ihop sig till dop!

Den 24 november är det dags.


Det har varit en hel del funderingar innan dopet. Vilka ska man bjuda, vart ska man dra gränsen?

Det var inte lätt kan jag säga och helst vill man ju bjuda alla man känner och tycker om.

Hade hemskt gärna velat bjuda vänner till familjen som man umgåtts med sen små barnsben, gamla grannar och alla våra kompisar...

Men vi insåg rätt snabbt att det inte var möjligt, så vi bestämde oss för att dra en gräns vid kusinerna och bjuda de vänner vi umgås allra mest med och som bor här i närheten.

Trots att vi bestämde oss för att i stort sett bara bjuda närmsta släkten så blev det ändå 58 personer inbjudna!

Några hade tyvärr inte möjlighet att komma, vissa har inte hört av sig än. Men vi kommer ju bli kring 50 stycken i alla fall.


Dopet kommer vi ha i Högs kyrka. Där är jag döpt och där ville jag gärna döpa Sixten också, så då fick det bli så trots att vi som bor där vi gör egentligen hör till en annan kyrka.


Vi har bestämt vad vi ska bjuda på och det känns bra! Det kommer bli "höstig" lunch och tårta efter det.

Mamma har tagit ledigt fredagen innan dopet för att hjälpa till med matlagning och annat fix. Så himla snällt!

Världens bästa mamma! Och då menar jag inte bara för att hon tagit ledigt, utan för att hon är hon ♥

Känns skönt att få lite hjälp. Och på själva dopdagen kommer vi ha hjälp av Jonas mamma också och säkert flera, så hjälp kommer vi ha i alla fall :)


Min fina vän Linnéa kommer hem från Norge, och hon kommer förgylla dopet kan man säga :)


Dopklänningen är fixad. Den är virkad av Jonas farmor, jättefin är den!


Sen kommer det ju till vad man själv ska ha för kläder... Har beställt från internet, kommer förmodligen imorgon. Men vi får se hur det ser ut. Känns det inte bra skickas det tillbaka!


Nu vaknade lillgrabben!




Av Jossan - 14 oktober 2012 19:19

Hur var det nu, skulle inte jag börja blogga mer nu när jag hade fått en ny telefon?!

(Haha, jo Carro, det var ju bara att tryck "enter" för att dela in i stycken! Tack!)

Nu är det ett annat problem... Och det är att jag har jäkligt svårt att skriva snabbt på telefonen. Tycker inte riktigt att den ändrar till dom ord jag vill hela tiden. Men jag får väl öva mig lite att skriva så ska det nog snart gå bra det också ;)

Förresten så har jag ju instagram nu, där är jag mer aktiv än här på bloggen. Säger inte mycket iofs... Jottehine heter jag där i alla fall :)

Skapa flashcards