Direktlänk till inlägg 29 januari 2013

Lilla hjärtat

Av Jossan - 29 januari 2013 00:54

Sju månader har gått sedan den finaste av alla kom till oss. SJU månader!
Det är ju inte riktigt klokt vad fort riden går. Nu är Sixten närmare ett år än nyfödd. Våran lilla snutte!

Satt tillsammans med Sara och kollade lite i förlossningsjournalen och journalen från Mvc.
Sara är gravid i vecka 34, och alltså strax på väg att gå igenom en förlossning till (hon har en son sedan tidigare också). Vi satt och pratade hur vi upplevt förlossningarna och hur det har varit sen.
Fick känna några sparkar och lite stök från bebisen också. Så häftigt! Saknar magen med Sixten när jag ser henne. Det är ju en sådan härlig och häftig känsla att ha en livlig liten krabat i sin mage!
Men nu är ju den livliga krabaten här hos oss istället, det är ju ändå bättre :)

 
 
Tove mamma till Levi

Tove mamma till Levi

13 februari 2013 16:17

Det är helt galet va fort det går! Vår lille är ju snart 8 månader :)

http://lillalivetimagen.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jossan - 12 december 2013 10:48


En hel del har hänt sedan sist.   Numera är jag förskollärarstudent. Jag trivs bra på utbildningen och jag är nöjd med de studieresultat jag uppnår! Programmet läser jag på distans och jag har precis avslutad min första verksamhetsförlagda utbild...

Av Jossan - 14 april 2013 00:00

Äntligen, efter ett år av slit, har en diskmaskin flyttat in i vårt hem. Det känns så himla skönt! Har tjatat om det både på instagram och Facebook, men alltså förstår ni hur skönt jag tycker att det är?! Innan har diskberget snabbt vuxit till (d...

Av Jossan - 10 april 2013 15:37

Ja, det är som vanligt det här. Ett blogginlägg här och där med långa mellanrum. Det är som att lusten och tiden för att blogga går i perioder, just nu kände jag för att skriva lite. Det var ju faktiskt två månader (!) sen sist...   Våran lil...

Av Jossan - 27 januari 2013 01:02

Sixten är en väldigt lättsam pojke på många sätt och vis. Men när det kommer till det där med sömn är det lite annat. På dagarna går det oftast jättebra att få honom att somna, i vagnen. Inne eller ute spelar ingen roll, bara vagnen gungar somnar ha...

Av Jossan - 19 januari 2013 14:24

Ja, nu har vi kommit till en punkt då vi känner att vi måste försöka få ordning på lillknattens rum. Mest för att ha någonstans att förvara alla hans saker, han kommer fortsätta sova inne hos oss ett tag till tror jag.   Imorgon ska jag iväg oc...

Skapa flashcards