Alla inlägg den 12 december 2013

Av Jossan - 12 december 2013 10:48

En hel del har hänt sedan sist.


Numera är jag förskollärarstudent. Jag trivs bra på utbildningen och jag är nöjd med de studieresultat jag uppnår! Programmet läser jag på distans och jag har precis avslutad min första verksamhetsförlagda utbildning. Allt känns jättebra!

I och med starten av utbildningen slutade jag på mitt gamla jobb, jag kände att det tog för mycket tid till något som inte skulle hjälpa mig vidare till det jag kommer göra i framtiden. Därför sökte jag ett nytt jobb som jag fick. Så nu jobbar jag som vikarie på olika förskolor när skolan tilåter det. Lite extra pengar kan behövas - man är ju inte direkt rik som student menar jag!


Sixten har börjat på förskolan, och han trivs verkligen jättebra där! Så himla skönt.
Han är nu snart 1 ½ år och har blivit en väldigt pratsam liten kille. Det kommer nya ord hela tiden och han förvånar oss varje dag med att göra något vi inte sett honom göra tidigare. Han klättrar på allt och ögonen lyser av bus. Han är väl medveten om när han gör bus, vilket förståss gör det hela extra roligt tycker han. Han kan skoja med oss medvetet också, så himla finurlig är han.
Häromkvällen gick Jonas in till honom för att se varför han aldrig somnade. Det luktade lite misstänkt i sovrummet...

Jonas: Sixten, har du bajsat?

Sixten: Jaaa

Jonas tittar i blöjan.

Sixten: *skrattar*

Jonas: Du bara lurar mig du Sixten.

Sixten: *skrattar*

Haha lilla goa unge! Våran lilla buse ♥

Igår ritade Sixten på ett papper, när han ritat klart sa han pappa. Sen ritade han några streck till och sa mamma. Han ritade alltså oss helt på eget initiativ. Dessutom kissade han på pottan första gången igår, behöver jag säga att vi blev stolta?! Och han med för den delen, klappade händerna och blev alldeles till sig!


Nog "skrytet" om Sixten.

Anledningen till att jag kom på att jag skulle blogga idag var egentligen något helt annat.
Mitt nya liv. Eller vägen mot det i alla fall...

Behöver ytterligare motivation, så tänkte att om jag skriver ner mina framgångar här i bloggen kanske det känns roligare.

Jag och Jonas äter båda två efter 5:2-dieten. Vi har hållt på i ca fem veckor. För Jonas har det gett riktigt bra reslutat, men för min del går det lite mer trögt. Vågen går inte neråt så mycket som jag hade hoppats på. Jag skyller lite på praktikperioden då det var svårt att hålla dieten de veckorna eftersom jag där äter tillsammans med barnen. Men nu när den är slut tar jag nya tag!

Jag har börjat träna igen, riktigt kul! Dessutom har jag några utmaningar tillsammans med två kompisar. Den ena, eller det är väl egentligen två, är SquatChallenge och den andra är PlankanChallenge. Hittills går det bra och jag märker att jag orkar mer och mer för varje dag. Den andra utmaningen handlar om synd och träning. Med synd menas att vi får ha en dag i veckan då vi syndar, och vi måste träna minst två pass per vecka. Kom på nu att vi inte sagt vad som händer om vi inte följer det, eller vad som händer om vi klarar vårt mål... Vi måste hitta en bra morot tills målet är uppnått tror jag! Och en hård piska...

Jag har ett viktmål jag vill uppnå, det handlar om att jag vill gå ner 12 kg. Det är inte omöjligt, men känns långt borta. Får helt enkelt ta ett kg i taget...

Nu kör vi!


Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards