Direktlänk till inlägg 31 januari 2011

Det känns som att det är lättare att förstå här...

Av Jossan - 31 januari 2011 10:41

Sara undrade varför jag bytte blogg, så jag tänkte att jag gör ett inlägg om det. :)

För det kanske är andra som funderar också?

 

Det har inte varit något fel med blogg.se egentligen.

Mer än att jag har haft väldigt svårt att förstå mig på hur man gör sin egen design. Tänkte att det kanske är lättare här? Än så länge har jag inte riktigt kommit på hur jag ska göra för att göra utseendet på den här bloggen personligt, men tycker på något vis att bloggplatsen.se känns enklare när man ska ändra saker.

Man förstår liksom vart man ska klicka in sig för att ändra olika saker.

Sen är ju jag inget datasnille, så det lär nog ta ett tag innan jag får ordning på den här bloggen också :p

 

En annan anledning till att jag bytte är att här kan man lösenordsskydda vissa inlägg. Det kanske inte är så ofta just nu jag behöver lösenordsskydda iofs men ibland vill man inte lägga ut vissa bilder helt offentligt liksom, eller vissa inlägg kanske känns lite privata. Då känns det bra att man vet säkert vilka som har läst dom inläggen. Eftersom det är jag som ger ut lösenordet liksom :)

Och då hoppas jag att dom som får lösenord inte ger det vidare till andra, för då vet jag ju ändå inte vilka som läser :)

Nu låter det som att jag har hundratals läsare varje dag, så är det verkligen inte! Jag vet dom flesta som läser min blogg, men vem som helst kan ju faktiskt bara kika in när som helst. Och har jag då låst vissa inlägg kan den ju inte dom i alla fall.

Förstår ni hur jag menar? :)

 

Det är självklart bara att fråga om lösenordet om man känner att man vill ha det :)

 

Men just nu har jag inte tänkt lösenordsskydda någonting, men det kanske kommer bli lösenordsskyddade inlägg i framtiden. Och det känns bra att man har den möjligheten att göra det här.

 

Nu ska jag prova att blogga här ett tag, så får vi se hur det går.

Den gamla bloggen finns kvar, men det är här jag kommer att uppdatera ett tag framöver nu.

 

Kram

 
 
Ingen bild

Sara H

1 februari 2011 12:57

Aha.. då förstår jag. Ja, det är ju smart att kunna låsa vissa inlägg. Jag skulle egentligen också vilja byta men jag orkar inte. Den jag har är inte heller nå bra. Jag skulle också vilja göra en lite mer personlig layout men jag är så dålig på sånt så det kommer nog aldrig bli. haha. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jossan - 12 december 2013 10:48


En hel del har hänt sedan sist.   Numera är jag förskollärarstudent. Jag trivs bra på utbildningen och jag är nöjd med de studieresultat jag uppnår! Programmet läser jag på distans och jag har precis avslutad min första verksamhetsförlagda utbild...

Av Jossan - 14 april 2013 00:00

Äntligen, efter ett år av slit, har en diskmaskin flyttat in i vårt hem. Det känns så himla skönt! Har tjatat om det både på instagram och Facebook, men alltså förstår ni hur skönt jag tycker att det är?! Innan har diskberget snabbt vuxit till (d...

Av Jossan - 10 april 2013 15:37

Ja, det är som vanligt det här. Ett blogginlägg här och där med långa mellanrum. Det är som att lusten och tiden för att blogga går i perioder, just nu kände jag för att skriva lite. Det var ju faktiskt två månader (!) sen sist...   Våran lil...

Av Jossan - 29 januari 2013 00:54

Sju månader har gått sedan den finaste av alla kom till oss. SJU månader! Det är ju inte riktigt klokt vad fort riden går. Nu är Sixten närmare ett år än nyfödd. Våran lilla snutte! Satt tillsammans med Sara och kollade lite i förlossningsjournal...

Av Jossan - 27 januari 2013 01:02

Sixten är en väldigt lättsam pojke på många sätt och vis. Men när det kommer till det där med sömn är det lite annat. På dagarna går det oftast jättebra att få honom att somna, i vagnen. Inne eller ute spelar ingen roll, bara vagnen gungar somnar ha...

Ovido - Quiz & Flashcards