Direktlänk till inlägg 31 januari 2011

Det är ett jäkla tjat om mitt hår här hemma...

Av Jossan - 31 januari 2011 11:00

Mitt hår är nästan alltid ett problem för mig.

Vad mycket enklare det vore om jag bara kunde skita i hur håret ser ut.

Men jag kan inte det! :/

 

Nu har jag en klipptid den 10 februari, den bokade jag redan i december.

Anna, hon som klipper mig, har varit utomlands och därför fick jag ingen tid förens då. Men det är inget problem, för själva längden på håret klarar sig nog tills dess.

 

Såhär såg jag ut efter jag hade klippt mig i december.

Då tänkte jag inte på att nästan två månader senare skulle färgen inte se så bra ut...

 

Men färgen!

Fy tusan säger jag bara!

Den har nu övergått till att vara gul/orange igen och så har min egen hårfärg (brun) växt ut så pass mycket att det ser väldigt konstigt ut.

Det ser liksom fett ut under, fast det inte är det. Och så är det fläckigt.

Problemet är att jag inte har någon tid för färgning inbokad...

Alltså kommer jag bara klippa mig den tionde, och då kommer mer av mitt blonda försvinna...

Vilket jag tror kommer få ett resultat som ser ut som att jag har doppat topparna på håret i gul färg. Typ de två yttersta centimetrarna... Snyggt va?!

 

Tänk om jag kunde ha varit lite förutseende och bokat in färgning också redan när jag bokade klipptid? Men nej då :p

Så nu får jag väl gå runt med det där tills jag får en tid för färgning.

 

Sa till Jonas att jag skulle färga håret själv istället.

Men då skrek han: NEEEEEJ!

För jag har ju inte så bra minnen från dom där hemmafärgningarna...

Har man blont hår ska man nog inte hålla på och mixtra allt för mycket hemma.

 

Nu är jag inne på att göra håret mörkare igen, eftersom jag egentligen har mörkt hår.

Då syns inte utväxten lika fort...

 

Men vi får se.

Nu ska jag prova ringa frissan och höra om dom inte kan klämma in mig någonstans...

Inte för att jag har råd egentligen, men fasen, det går inte att ha såhär...

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jossan - 12 december 2013 10:48


En hel del har hänt sedan sist.   Numera är jag förskollärarstudent. Jag trivs bra på utbildningen och jag är nöjd med de studieresultat jag uppnår! Programmet läser jag på distans och jag har precis avslutad min första verksamhetsförlagda utbild...

Av Jossan - 14 april 2013 00:00

Äntligen, efter ett år av slit, har en diskmaskin flyttat in i vårt hem. Det känns så himla skönt! Har tjatat om det både på instagram och Facebook, men alltså förstår ni hur skönt jag tycker att det är?! Innan har diskberget snabbt vuxit till (d...

Av Jossan - 10 april 2013 15:37

Ja, det är som vanligt det här. Ett blogginlägg här och där med långa mellanrum. Det är som att lusten och tiden för att blogga går i perioder, just nu kände jag för att skriva lite. Det var ju faktiskt två månader (!) sen sist...   Våran lil...

Av Jossan - 29 januari 2013 00:54

Sju månader har gått sedan den finaste av alla kom till oss. SJU månader! Det är ju inte riktigt klokt vad fort riden går. Nu är Sixten närmare ett år än nyfödd. Våran lilla snutte! Satt tillsammans med Sara och kollade lite i förlossningsjournal...

Av Jossan - 27 januari 2013 01:02

Sixten är en väldigt lättsam pojke på många sätt och vis. Men när det kommer till det där med sömn är det lite annat. På dagarna går det oftast jättebra att få honom att somna, i vagnen. Inne eller ute spelar ingen roll, bara vagnen gungar somnar ha...

Ovido - Quiz & Flashcards