Direktlänk till inlägg 4 juni 2011

Årets första (och förmodligen inte sista) myggbett

Av Jossan - 4 juni 2011 04:41

Igår efter jobbet blev det en sväng ut till "stugan" på Hästholmen.

"Stugan" är efter mammas pappa och hans syskon, som nu mamma och hennes syskon har ärvt hans del efter

Jättehärligt väder var det, så himla skönt.

Min kusin badade till och med i havet! Fast om det var så väldigt varmt vet jag egentligen inte. Jag var lite sugen på att ta premiärdoppet jag med, men är nog lite för mycket badkruka ändå så jag höll mig på det torra.

Blev utmanad av morbror Mats att cykla en viss sträcka på enhjuling. Om jag klarade det skulle jag få 500 kronor.

Sträckan var ungefär på sex meter, men jag hade inte cyklat enhjuling innan så för mig var det lååååångt!

Efter några försök tyckte nog Mats att oddsen att jag skulle klara det inte var så höga, så han höjde beloppet jag skulle få till 1000. Det slutade med att om jag klarade det skulle jag få 12 000 kronor!

Ni kan ju gissa hur bra jag var alltså...

Jag var alldeles för feg och vågade inte riktigt trampa. For i backen en gång, och om jag gjorde om den vurpan en gång till skulle jag också få en belöning. Men inte ens det lyckades jag med ;)


Framåt kvällen slutade det blåsa och alla j*vla mygg kom fram. Räknade till att jag har  minst 14 myggbett på bara framsidan av benen, det var vad jag såg när jag satt på toaletten. Dom bet mig alltså genom byxorna till och med dom rackarna!

Men med sommaren kommer myggbetten. Det finns mycket annat bra som väger upp det tycker jag! :)

Även om det är skitjobbigt när det kliar


Jag borde nog lägga mig nu egentligen.

Men det är så svårt att bara gå direkt och lägga sig när man kommit hem från jobbet. Klockan är snart kvart i fem på morgonen, kanske lika bra att stanna uppe tills i kväll när man ska sova...

Man kan säga att vi hade fullt upp på jobbet under kvällen. Gästerna stannade till efter stängning, vilket gör att man inte kan göra vissa saker som man gör under stängningen. Det ledde till att det tog lite längre tid än vanligt...

Sen strulade det som tusan med att jag hade gjort en liten miss med stämplingen efter rasten, men det får jag ringa om i morgon så borde det kunna fixa sig!


Nej, jag tror nog att jag ska försöka mig på att sova ändå ♥

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jossan - 12 december 2013 10:48


En hel del har hänt sedan sist.   Numera är jag förskollärarstudent. Jag trivs bra på utbildningen och jag är nöjd med de studieresultat jag uppnår! Programmet läser jag på distans och jag har precis avslutad min första verksamhetsförlagda utbild...

Av Jossan - 14 april 2013 00:00

Äntligen, efter ett år av slit, har en diskmaskin flyttat in i vårt hem. Det känns så himla skönt! Har tjatat om det både på instagram och Facebook, men alltså förstår ni hur skönt jag tycker att det är?! Innan har diskberget snabbt vuxit till (d...

Av Jossan - 10 april 2013 15:37

Ja, det är som vanligt det här. Ett blogginlägg här och där med långa mellanrum. Det är som att lusten och tiden för att blogga går i perioder, just nu kände jag för att skriva lite. Det var ju faktiskt två månader (!) sen sist...   Våran lil...

Av Jossan - 29 januari 2013 00:54

Sju månader har gått sedan den finaste av alla kom till oss. SJU månader! Det är ju inte riktigt klokt vad fort riden går. Nu är Sixten närmare ett år än nyfödd. Våran lilla snutte! Satt tillsammans med Sara och kollade lite i förlossningsjournal...

Av Jossan - 27 januari 2013 01:02

Sixten är en väldigt lättsam pojke på många sätt och vis. Men när det kommer till det där med sömn är det lite annat. På dagarna går det oftast jättebra att få honom att somna, i vagnen. Inne eller ute spelar ingen roll, bara vagnen gungar somnar ha...

Ovido - Quiz & Flashcards