Direktlänk till inlägg 4 juli 2011

Nu är det mindre än en månad kvar...

Av Jossan - 4 juli 2011 23:40

.. sen är det semester!

I en vecka, men oj så mycket jag ska njuta av den veckan!


Vi har ju bestämt att vi ska åka till Gotland den veckan, och det ska bli så himla mysigt.

Idag satt vi och planerade lite vad vi ska göra de dagar vi är där.

Vi kommer ha fullt upp :)


Vi har redan betalat båtresan dit och hem, köpt ett tält, bokat och betalat camping. Så mycket av dom stora utgifterna är betald med andra ord. Sen tillkommer ju bensin (som Jonas har sagt att han ska betala) och mat.

Sen ska vi ju göra lite saker där som kommer kosta också, men det är det värt! :)


Det vi har planerat att vi ska göra är:


* En dag i Visby och åka runt lite

* En dag på Kneipbyns vattenland

* En dag på Fårö - ligga på stranden och ha picknick

* En dag där vi åker iväg och rider islandshäst


Det känns som att vi kommer få roligt! :)


Har kikat efter något man kan ha i tältet att ligga på. Det känns inte som att man vill ha ett sånt där tunt liggunderlag som man kan rulla ihop. Det är nog inte så skönt att sova på i fyra nätter. Man ska väl ändå ha det skönt och njuta på semestern? :)

Hittade en dubbel luftmadrass i ett reklamblad från Jysk (efter tips av moster Eva), och det var rätt bra pris på den. Är det någon som har testat en sån?

Tänkte att det kan vara bra att ha en sån som folk kan sova på när dom kommer och hälsar på. Till exempel Sara och Emil... ;)

Sen är det ju mysigt att kunna ligga brevid varandra, det blir inte lika mysigt att ligga på varsin madrass ju.

Tror vi ska ha med oss täcken också istället för sovsäckar. Jag tycker det är lite jobbigt med sovsäck, för man kan liksom inte sträcka ut sig. Lägga ett ben utanför liksom.

Det blir nog bra det där.


 Som sagt - jag längtar ♥

 
 
Ingen bild

Sara H

5 juli 2011 00:27

Åh gu vad ni kommer få roligt! Jag blir ju avundsjuk. Vill också på semester. Min semester bli till Sundsvall/Hudik. Kommer bli toppen det också.
Så roligt att rida islandshäst och vattenparken och gu vad roligt. Jag hoppas ni får bra väder!
Men jo.. jag tycker det låter som en riktigt bra idé att ni köper en luftmadrass som ni kan ligga på. det är värt varenda krona. När jag var liten och vi var på semester (tältade i tre veckor) så hade vi blå/röda luftmadrasser och det var toppen. Helt klart värt! Sen blir det ju förstås bra med en luftmadrass när jag och Emil kommer. ;) haha
Jag håller med dig om att täcken är skönare än sovsäckar. Man vill ju kunna ha ena benet utanför. :) sen så vet jag inte hur ni har det i Sundsvall mitt i sommaren på natten.. Här uppe så kan man ju sitta och läsa tidningen mitt i natten utan lampa.. men ni kommer att behöva en lampa i ert tält när ni är där nere för där kan man INTE läsa tidningen mitt i natten. Vi upptäckte det när vi hade satt upp tältet första natten i Helsingborg. haha. Vi hade ingen lampa med oss så vi köpte en dagen efter. En lampa med batterier i. Det fungerade toppen.

Nej.. nu ska jag sova! Sov gott! KRAM

Jossan

5 juli 2011 00:32

En lampa hade jag nog aldrig tänkt på, men det lät ju som en väldigt bra idé! Man vill ju kanske spela lite kort eller nåt på kvällarna också, då är det ju bra att se något :) Här är det ganska mörkt på nätterna, så det går nog inte så bra att läsa här. Och ännu mörkare blir det ju på Gotland så :)

Låter väldigt bra att eran semester blir hit, det ser jag fram emot! :)

KRAM!

 
Ingen bild

Emma

6 juli 2011 22:22

Inom familjen har vi ett par stycken såna där dubbelmadrasser till jul och sådant. Värt varenda krona! Praktiska och väldigt sköna att sova på!

Låter som att ni kommer få en jätte bra resa!

Kram

Jossan

9 juli 2011 04:29

Vi köpte en madrass som var bred som en dubbelsäng, men det blev inte den där dubbla. Men hoppas att den vi köpte är lika bra den också :)
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jossan - 12 december 2013 10:48


En hel del har hänt sedan sist.   Numera är jag förskollärarstudent. Jag trivs bra på utbildningen och jag är nöjd med de studieresultat jag uppnår! Programmet läser jag på distans och jag har precis avslutad min första verksamhetsförlagda utbild...

Av Jossan - 14 april 2013 00:00

Äntligen, efter ett år av slit, har en diskmaskin flyttat in i vårt hem. Det känns så himla skönt! Har tjatat om det både på instagram och Facebook, men alltså förstår ni hur skönt jag tycker att det är?! Innan har diskberget snabbt vuxit till (d...

Av Jossan - 10 april 2013 15:37

Ja, det är som vanligt det här. Ett blogginlägg här och där med långa mellanrum. Det är som att lusten och tiden för att blogga går i perioder, just nu kände jag för att skriva lite. Det var ju faktiskt två månader (!) sen sist...   Våran lil...

Av Jossan - 29 januari 2013 00:54

Sju månader har gått sedan den finaste av alla kom till oss. SJU månader! Det är ju inte riktigt klokt vad fort riden går. Nu är Sixten närmare ett år än nyfödd. Våran lilla snutte! Satt tillsammans med Sara och kollade lite i förlossningsjournal...

Av Jossan - 27 januari 2013 01:02

Sixten är en väldigt lättsam pojke på många sätt och vis. Men när det kommer till det där med sömn är det lite annat. På dagarna går det oftast jättebra att få honom att somna, i vagnen. Inne eller ute spelar ingen roll, bara vagnen gungar somnar ha...

Ovido - Quiz & Flashcards