Direktlänk till inlägg 9 juli 2011

Sen bloggning - eller tidig - beror på hur man ser det...

Av Jossan - 9 juli 2011 04:30

Ännu en såndär dag när man kommer hem framåt morgonen efter en stängning.

Som vanligt kan jag inte sova direkt. Nu när jag kom hem var jag skithungrig också, hade kanppt ätit något på hela dagen pga stress.

Allt som kunde gå fel gick fel idag på jobbet i stort sett.

Nej, det var väl att ta i.

Men ett bråk, en sjukling och lite andra små problem gjorde att det blev lite knackigt om man säger så!

Men det fixade sig och nu är jag hemma!


Innan jobbet var det inte heller så kul. Skulle betala försäkringen på bilen. Det var INTE billigt! Usch och fy säger jag bara!

Ringde till Jonas och grinade bara för att jag kände mig så värdelös som inte visste att det skulle vara så dyrt! Försäkringen kostade nästan 4000 kronor, och efter bilköpet igår fanns inte dom pengarna på mitt konto om man säger så. Men allt löste sig i alla fall :)

Men det kändes som att den här dagen skulle bli förjävlig. Just då kunde jag grina för vad som helst som det kändes.

Man har ju sånna dagar ibland, då man grinar för minsta lilla.

Men ingen tår kom på jobbet idag trots dom utmaningar jag ställdes inför!

Känner ändå att jag gjorde vad jag kunde, nu får jag vara nöjd med det och så får det bli ännu lite bättre nästa gång.


Har tänkt göra ett inlägg med bilder från förra helgen då vi var i Storån. Knäppte lite bilder när vi grillade och fiskade. Hade en mysig helg!


Nästa helg är jag ledig, då blir det Storån igen. Vi ska provligga vårt tält då, och den nya luftmadrassen! Hoppas tältet inte är allt för avancerat att sätta upp...


Hittade en bild från förra sommaren vid den här tiden. Den här färgen vill jag ha på håret igen. Kanske till och med den frisyren. Men det är ett tag dit...

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jossan - 12 december 2013 10:48


En hel del har hänt sedan sist.   Numera är jag förskollärarstudent. Jag trivs bra på utbildningen och jag är nöjd med de studieresultat jag uppnår! Programmet läser jag på distans och jag har precis avslutad min första verksamhetsförlagda utbild...

Av Jossan - 14 april 2013 00:00

Äntligen, efter ett år av slit, har en diskmaskin flyttat in i vårt hem. Det känns så himla skönt! Har tjatat om det både på instagram och Facebook, men alltså förstår ni hur skönt jag tycker att det är?! Innan har diskberget snabbt vuxit till (d...

Av Jossan - 10 april 2013 15:37

Ja, det är som vanligt det här. Ett blogginlägg här och där med långa mellanrum. Det är som att lusten och tiden för att blogga går i perioder, just nu kände jag för att skriva lite. Det var ju faktiskt två månader (!) sen sist...   Våran lil...

Av Jossan - 29 januari 2013 00:54

Sju månader har gått sedan den finaste av alla kom till oss. SJU månader! Det är ju inte riktigt klokt vad fort riden går. Nu är Sixten närmare ett år än nyfödd. Våran lilla snutte! Satt tillsammans med Sara och kollade lite i förlossningsjournal...

Av Jossan - 27 januari 2013 01:02

Sixten är en väldigt lättsam pojke på många sätt och vis. Men när det kommer till det där med sömn är det lite annat. På dagarna går det oftast jättebra att få honom att somna, i vagnen. Inne eller ute spelar ingen roll, bara vagnen gungar somnar ha...

Ovido - Quiz & Flashcards