Direktlänk till inlägg 8 november 2011

Vill ha en förändring

Av Jossan - 8 november 2011 18:52

Men vad nu? Skriver hon ett inlägg?!

Ja, tänk att hon faktiskt gör det :)


Har ju länge haft problem med mina händer, eksem.

För ett tag sen blev dom ännu värre så då bestämde jag mig för att gå till hälsocentralen igen.

Det resulterade i en sjukskrivning som nu är förlängd ytterligare någon vecka (beroende på när det blivit bättre).

Det visade sig att jag fått en infektion och fick då antibiotika mot det.

Antibiotikan lindrade även lite av mina problem med finnar och att jag är rätt så röd.

Men det var tydligen bara väldigt tillfälligt för nu är dom tillbaka igen...


Känner att jag behöver rycka upp mig lite nu. Har gått allt för mycket i mina jobbkläder, med uppsatt hår i "häststump" (=väldigt kort version av hästsvans), dessutom har jag nästan slutat sminka mig ordentligt.

Jag som var så noga med det ett tag!

Det där med sminkningen tror jag beror på att jag ofta klär mig i bekväma kläder när jag är ledig numer, jag har blivit förslappad helt enkelt. Och det är det som jag vill ha en ändring på.


Det första jag borde göra är att få ordning på mitt hår. Just nu är det inte alls snyggt! Färgen är någon gammal utväxt sen innan sommaren, börjar likna min vanliga tråkiga färg. Sen låter jag det bara växa också, vill ju gärna ha långt hår igen. Men jag tror att jag kommer ångra mig då. Så kanske att jag ska satsa på någon frisyr igen, en kort men lite längre liksom. Tror helt enkelt att jag får ta och boka mig en tid hos någon frissör.

Någon frissör ja, det var ju det. Min favorit Anna kommer snart sluta (om hon inte redan har gjort det), för hon ska vara mammaledig. Vem ska jag gå till då då?


Det andra jag borde göra är att köpa lite nytt smink. Skulle vilja hitta en riktigt bra foundation. Då jag som sagt är rätt röd av mig och har lite problem med min hy är det svårt att hitta någon som täcker bra och som ändå går i ton med min naturliga färg. Jag vill inte att det ska synas att jag har smink.

Sen är jag väldigt torr i huden också, vilket gör att det ser ut som att jag är "fjällig". Det blir liksom torra partier och foundationen går liksom inte in i huden.

Har fått hjälp förut med att välja, men det blir aldrig riktigt bra. Tänk om jag kunde hitta någon som jag faktiskt gillade?


En tredje grej är att jag borde ta mig en titt i garderoben igen. Göra mig av med massa som aldrig används.

Jag tycker att jag nyss gjorde en sån rensning, men ändå ligger det massa kläder där och bara samlar damm.


Men nu är det ju så att vi faktiskt ska flytta snart. Har inte fått någon lägenhet än, men sökandet pågår och snart får vi veta om vi får en lägenhet på solbågen eller inte. Hoppas att vi får den, vi har sedan länge vuxit ur vår lilla etta!

Jag behöver en egen garderob, skulle nog behöva ett helt rum där jag kan lägga mina kläder tror jag. Men det kommer jag inte få i en lägenheten i alla fall. Men drömma går ju :)

 

Liiite skillnad mot hur jag ser ut nu...

Kortet är från sommaren 2009




 
 
Sara H

Sara H

9 november 2011 11:14

Jag känner igen mig i allt som du skriver. Jag vill också ha en förändring, förutom det där med sminket då. :)
Men allt annat.. jag måste också försöka rycka upp mig. Försöka klä mig som folk även fast jag är hemma, ut och röra på mig (inte bara för min skull utan även för Emils skull) varje dag, åtminstone kamma håret varje dag och sen skulle jag förstås vilja gå till "frissan" och se om hon kanske kan fixa en frisyr på mig. Det ska vara en lång frisyr (haha) som är lätt att fixa som vardagsfrisyr och som man sen enkelt kan göra en riktigt snygg frisyr av om man vill vara extra snygg. :)
Sen måste även jag rensa min garderob.. IGEN! Och när jag nu har rensat ur min garderob ordentligt så ska det handlas nya fräscha kläder!
Ja.. det är mycket som man vill.. varför gör man det inte bara? De här grejerna som vi har tagit upp här är ju egentligen inga stora problem. :)

Ja, du är verkligen olik dig på den där bilden! :)

http://sarajohannaholmstrom.blogspot.com

Jossan

9 november 2011 19:00

Nej, det är ju egentligen lätt att fixa!
Man måste bara ta tag i det. Undrar om jag inte ska ringa frisören redan i morgon? :)
Jag klär i alla fall på mig riktiga kläder när jag ska iväg någonstans. Men om jag t ex bara ska åka och handla eller något händer det att det blir mjukisbyxor :p

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jossan - 12 december 2013 10:48


En hel del har hänt sedan sist.   Numera är jag förskollärarstudent. Jag trivs bra på utbildningen och jag är nöjd med de studieresultat jag uppnår! Programmet läser jag på distans och jag har precis avslutad min första verksamhetsförlagda utbild...

Av Jossan - 14 april 2013 00:00

Äntligen, efter ett år av slit, har en diskmaskin flyttat in i vårt hem. Det känns så himla skönt! Har tjatat om det både på instagram och Facebook, men alltså förstår ni hur skönt jag tycker att det är?! Innan har diskberget snabbt vuxit till (d...

Av Jossan - 10 april 2013 15:37

Ja, det är som vanligt det här. Ett blogginlägg här och där med långa mellanrum. Det är som att lusten och tiden för att blogga går i perioder, just nu kände jag för att skriva lite. Det var ju faktiskt två månader (!) sen sist...   Våran lil...

Av Jossan - 29 januari 2013 00:54

Sju månader har gått sedan den finaste av alla kom till oss. SJU månader! Det är ju inte riktigt klokt vad fort riden går. Nu är Sixten närmare ett år än nyfödd. Våran lilla snutte! Satt tillsammans med Sara och kollade lite i förlossningsjournal...

Av Jossan - 27 januari 2013 01:02

Sixten är en väldigt lättsam pojke på många sätt och vis. Men när det kommer till det där med sömn är det lite annat. På dagarna går det oftast jättebra att få honom att somna, i vagnen. Inne eller ute spelar ingen roll, bara vagnen gungar somnar ha...

Ovido - Quiz & Flashcards