Direktlänk till inlägg 8 februari 2012

"Baby-ticker"

Av Jossan - 8 februari 2012 21:50

Har ni sett vad jag har lyckats få till?

En liten ruta där man kan se hur länge det är kvar till bebisen är beräknad att komma.

Tycker det är kul att kunna kolla på den själv, så tänkte att jag kunde ha den på bloggen så ni också kan se :)


Alltså, det slog mig igår att det egentligen inte är så jättelångt kvar nu. Det är ju några veckor, men inte alls så många!

Mer än hälften har gått. Det går så himla fort! Redan vecka 22 nu ju.


 

Förra veckan.

Tycker att magen har stannat lite i växten nu, men så är det förmodligen inte. Även att jag älskar vecket som blir i fläsket på ryggen...


Måste bara visa en bild från när jag ligger ner, den är tagen i vecka 19. Ser rätt rolig ut tycker jag!


 


Idag har jag varit hos Carro.

Vi har bakat bullar och haft det mysigt. Blev riktigt goda bullar!

Jag var fortfarande i bakartagen nu på kvällen, så i ugnen står just nu en banankaka på gräddning.

Tror vi måste smaka en bit när den är klar!


Jag och Jonas har även haft två av mina syskonbarn här ikväll. Lilla Rasmus och pratkvarnen Thea :) Riktigt mysigt!


Ska ta och fotografera lägenheten också, men tänkte vänta tills vi har fått några av de nya möblerna först. Dom kommer till veckan :)





 
 
Sara H

Sara H

8 februari 2012 23:18

Åh vad fin mage du har alltså! Ska bli kul att se hur mycket den har växt till nästa gång vi ses. :)

http://sarajohannaholmstrom.blogspot.com

Jossan

9 februari 2012 20:37

Ja, lite större har den nog hunnit bli :)
Och om du har tur kanske bebisen kan sparka lite på dig också ;) Bara det att den gärna slutar så fort man föröker se eller känna :p

 
Carro

Carro

18 februari 2012 09:19

Ja, jag tror jag väljer ettan ;) Var många som röstade på den :D

http://norbergcaroline.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jossan - 12 december 2013 10:48


En hel del har hänt sedan sist.   Numera är jag förskollärarstudent. Jag trivs bra på utbildningen och jag är nöjd med de studieresultat jag uppnår! Programmet läser jag på distans och jag har precis avslutad min första verksamhetsförlagda utbild...

Av Jossan - 14 april 2013 00:00

Äntligen, efter ett år av slit, har en diskmaskin flyttat in i vårt hem. Det känns så himla skönt! Har tjatat om det både på instagram och Facebook, men alltså förstår ni hur skönt jag tycker att det är?! Innan har diskberget snabbt vuxit till (d...

Av Jossan - 10 april 2013 15:37

Ja, det är som vanligt det här. Ett blogginlägg här och där med långa mellanrum. Det är som att lusten och tiden för att blogga går i perioder, just nu kände jag för att skriva lite. Det var ju faktiskt två månader (!) sen sist...   Våran lil...

Av Jossan - 29 januari 2013 00:54

Sju månader har gått sedan den finaste av alla kom till oss. SJU månader! Det är ju inte riktigt klokt vad fort riden går. Nu är Sixten närmare ett år än nyfödd. Våran lilla snutte! Satt tillsammans med Sara och kollade lite i förlossningsjournal...

Av Jossan - 27 januari 2013 01:02

Sixten är en väldigt lättsam pojke på många sätt och vis. Men när det kommer till det där med sömn är det lite annat. På dagarna går det oftast jättebra att få honom att somna, i vagnen. Inne eller ute spelar ingen roll, bara vagnen gungar somnar ha...

Ovido - Quiz & Flashcards