Direktlänk till inlägg 16 september 2011

Jag har en plan

Av Jossan - 16 september 2011 23:08

Jag har funderat lite över det här med träning och viktnedgång nu ikväll.

Jag vet att för mig fungerar det inte med att helt sluta äta vissa saker, då vill jag ha det ännu mer. Men några saker jag ska tänka på är:

  • Inte dricka läsk på jobbet. Det är väldigt lätt till att man gör det när man har jobbat ett tag och man börjar bli hungrig. Sockersuget kommer krypande och man är där och dricker...
  • Äta alla måltider. Inte hoppa över frukost. Gör jag det blir jag ju mer sockersugen, då är det lättare att man trillar dit.
  • Försöka äta mellanmål. Det är svårt när man är på jobbet eftersom vi inte har så mycket raster att det går att göra det hela tiden, men jag kan ju försöka.
  • Ha matlåda med mig varje dag. En gång i veckan kan det vara okej att äta på jobbet, men absolut inte mer! Och när jag äter på jobbet ska jag inte äta pommes frites.
  • Äta mindre portioner.

Inte så himla svårt egenligen.

Mitt största problem är sockersuget.

Men jag vet att förr när jag tränade så brukade det gå över. Man blir inte lika sugen helt enkelt och det är ju jättebra!

Jag vet också att jag kommer vara nöjd med att jag tränar och inte vilja förstöra det genom att äta massa skit!


Tänkte att jag kanske skulle kunna göra den här viktminskningen till ett projekt som jag delar med mig av på bloggen.

Jag kommer inte skriva hur mycket jag väger, eller vilka mått jag har. Men jag kommer ändå kunna skriva hur mycket jag minskar.

Tänket att jag kan skriva bara hur mycket minus det är från starten alltså typ -0,8 kg.

Vill inte att alla ska kunna veta hur mycket jag väger, det räcker att jag själv vet. Men genom att skriva hur det går kanske det kommer göra mig motiverad.

Jag ger det ett försök - känner jag att det inte känns bra kommer jag sluta skriva om det i bloggen.


Jag börjar på måndag!    

 
 
Sara

Sara

17 september 2011 08:38

Jag tränar ute på håstaholmen :) Dem har en massa olika gruppträningar där :)

http://www.sstadin.blogg.se

Jossan

21 september 2011 20:17

Okej :)

 
Sara H

Sara H

17 september 2011 09:04

Det låter som en bra plan tycker jag. Jag har också en plan och den ser ut ungefär som din. :) Det enda jag har lite svårt för det är att hålla mig till att dricka läsk endast på helgen.. men annars går det ganska bra. :)
Vi får peppa varandra!
Heja oss! :D

http://sarajohannaholmstrom.blogspot.com

Jossan

21 september 2011 20:16

Ja, det får vi göra! :) Men jag har inte börjat än, börjar när jag börjar träna :)
Heja oss! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jossan - 12 december 2013 10:48


En hel del har hänt sedan sist.   Numera är jag förskollärarstudent. Jag trivs bra på utbildningen och jag är nöjd med de studieresultat jag uppnår! Programmet läser jag på distans och jag har precis avslutad min första verksamhetsförlagda utbild...

Av Jossan - 14 april 2013 00:00

Äntligen, efter ett år av slit, har en diskmaskin flyttat in i vårt hem. Det känns så himla skönt! Har tjatat om det både på instagram och Facebook, men alltså förstår ni hur skönt jag tycker att det är?! Innan har diskberget snabbt vuxit till (d...

Av Jossan - 10 april 2013 15:37

Ja, det är som vanligt det här. Ett blogginlägg här och där med långa mellanrum. Det är som att lusten och tiden för att blogga går i perioder, just nu kände jag för att skriva lite. Det var ju faktiskt två månader (!) sen sist...   Våran lil...

Av Jossan - 29 januari 2013 00:54

Sju månader har gått sedan den finaste av alla kom till oss. SJU månader! Det är ju inte riktigt klokt vad fort riden går. Nu är Sixten närmare ett år än nyfödd. Våran lilla snutte! Satt tillsammans med Sara och kollade lite i förlossningsjournal...

Av Jossan - 27 januari 2013 01:02

Sixten är en väldigt lättsam pojke på många sätt och vis. Men när det kommer till det där med sömn är det lite annat. På dagarna går det oftast jättebra att få honom att somna, i vagnen. Inne eller ute spelar ingen roll, bara vagnen gungar somnar ha...

Ovido - Quiz & Flashcards