Alla inlägg den 6 maj 2011

Av Jossan - 6 maj 2011 13:43

Ja, idag kör jag som skiftledare för första gången. Jag kommer övervakas av en verifierad skiftledare, så helt ensam är jag inte. Men det är i första hand jag som leder skiftet, sen om något skulle gå dåligt för mig så har jag back-up i så fall. Det känns ju skönt i alla fall.


Idag tog jag världens sovmorgon, klev upp 12.20 ungefär. Vet inte när jag sov så länge sist?! Iofs somnade jag inte förän hakv fyra heller så det var väl kanske inte så konstigt. Sen ikväll jobbar jag ju till 02.30 också, så jag behöver ju vara utvilad för att klara av det också.


Iförrgår och igår stog jag i köket som kökschef. Det gick bättre igår än dagen innan, så det tar sig sa mordbrännar'n.

Nej men skämt o sido, det går framåt. Madde säger att det är kul att se att det går så bra för mig, hon är nu redo att låta mig träna som kökschef även när hon inte är med. Innan har hon varit med i köket och coachat mig hela tiden.

En av de största utmaningarna jag kommer ha är fröken J. Hon har jobbat där sen restaurangen öppnade och testar alltid alla nya i köket. Köket är hennes plats liksom, där får inte vem som helst komma och bestämma över henne. Så jag måste verkligen jobba för att få hennes respekt och bevisa för henne att jag kan.

Som det har varit nu har hon testat mig genom att gå iväg och göra något helt oviktigt mitt i ruschen, lagt fler burgare än jag sa, hittat på lite själv vad hon ska göra... Ja, listan kan göras lång.

Jag var riktigt förbannad igår, man får sånna kommentarer av vissa ibland att man skulle vilja ta stekspaden och slå den i huvudet på dom. Men det är bara att bita ihop och hålla masken.


Nej, nu är det dags att göra sig redo för dagens arbetspass. Försökte precis äta lite, men det gick inge bra. Är hungirg men inte sugen på mat, så jag låter väl bli då. Det dryga är att jag inte kommer få rast förän 21.30 ikväll...


Kankse inte så kul för er att läsa det här, bara massa babbel om jobb, men jag tycker det är kul att kunna se tillbaka i bloggen om några månader och se vad som har hänt i min utveckling på jobbet sen idag liksom :)

Ovido - Quiz & Flashcards