Direktlänk till inlägg 13 mars 2012

Gammal och grå

Av Jossan - 13 mars 2012 21:50

Kom just på att jag ju skulle skriva lite om mitt hår också...


Det är inte riktigt sig likt. Det har nämligen börjat dyka upp grå hårstrån lite här och var, vet inte om jag har nämt det förut?

Kanske är det en del av graviditeten, eller så är det så att jag faktiskt börjar bli gråhårig vid en ålder av 22 år...


I alla fall känns brunt inte som den mest fördelaktiga färgen att "matcha" det grå med, så nu blir det nog till att gå mot det ljusare igen.

Tänkte att jag ska boka en tid hos någon frisör för att både klippa och färga. Tror att jag kanske ska vänta till maj då jag har tänkt att jag ska sluta jobba. Eftersom mitt jobb kräver uppsatt hår och frisyren jag har tänkt klippa kanske är för kort för att sätta upp och för lång för att ha utsläppt... Den är liksom ett mellanting. Dessutom mår mitt hår inte så bra av att sitta i en hästsvans hela dagarna, det har liksom format sig efter det och det är så fult! Så helst vill jag inte ha det uppsatt efter att ha klippt mig.

Får se om jag står ut med färgen tills dess eller om det måste bli ett tidigare besök hos frisören...


Ett problem är också vart jag ska gå, för min frissa är ju barnledig så dit kan jag inte gå...


Här är en bild på frisyren jag funderar på. Även färgen är ju skitsnygg... Om ni vill se fler bilder kan ni kolla in länken som finns under bilden. Hittade bilden genom att söka på google efter pagefrisyr. Vad tror ni? :)


 

http://pheew.blogg.se/2012/february/

 
 
Sara H

Sara H

13 mars 2012 23:27

Riktigt snygg frisyr och jag tror den skulle passa dig riktigt bra, även färgen skulle nog passa dig bra! Jag vill också göra nåt med mitt hår. Funderar på att göra ett besök hos frissan nu innan sommaren så jag är sommarfin lagom till Gotland. ;)

http://sarajohannaholmstrom.blogspot.com

Jossan

14 mars 2012 19:33

Det kommer bli den där, om en månad eller två :)

 
Carro

Carro

15 mars 2012 15:12

Så de blev en Duo Edge ändå ;)

http://norbergcaroline.blogg.se

Jossan

16 mars 2012 11:35

Ja, det blev det ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jossan - 12 december 2013 10:48


En hel del har hänt sedan sist.   Numera är jag förskollärarstudent. Jag trivs bra på utbildningen och jag är nöjd med de studieresultat jag uppnår! Programmet läser jag på distans och jag har precis avslutad min första verksamhetsförlagda utbild...

Av Jossan - 14 april 2013 00:00

Äntligen, efter ett år av slit, har en diskmaskin flyttat in i vårt hem. Det känns så himla skönt! Har tjatat om det både på instagram och Facebook, men alltså förstår ni hur skönt jag tycker att det är?! Innan har diskberget snabbt vuxit till (d...

Av Jossan - 10 april 2013 15:37

Ja, det är som vanligt det här. Ett blogginlägg här och där med långa mellanrum. Det är som att lusten och tiden för att blogga går i perioder, just nu kände jag för att skriva lite. Det var ju faktiskt två månader (!) sen sist...   Våran lil...

Av Jossan - 29 januari 2013 00:54

Sju månader har gått sedan den finaste av alla kom till oss. SJU månader! Det är ju inte riktigt klokt vad fort riden går. Nu är Sixten närmare ett år än nyfödd. Våran lilla snutte! Satt tillsammans med Sara och kollade lite i förlossningsjournal...

Av Jossan - 27 januari 2013 01:02

Sixten är en väldigt lättsam pojke på många sätt och vis. Men när det kommer till det där med sömn är det lite annat. På dagarna går det oftast jättebra att få honom att somna, i vagnen. Inne eller ute spelar ingen roll, bara vagnen gungar somnar ha...

Ovido - Quiz & Flashcards