Alla inlägg den 17 januari 2012

Av Jossan - 17 januari 2012 21:50

Jag var ju som sagt i Umeå torsdag-måndag. Vi hade riktigt trevligt, som alltid :)

Ett inlägg om helgen kommer senare, men nu tänkte jag berätta om söndagen.

Eftersom jag inte lagt in de andra bilderna från Umeå och ultraljudet i datorn än.

På söndagen var vi iväg till The Studio i Umeå. Ni vet dom där som ringer runt och erbjuder gratis styling och att man ska få vara fotomodell för en dag...

Jag var lite skeptisk till det hela och trodde inte att dom skulle få till några bra bilder på mig, men jag hade fel.


Vi skulle vara där 10:15, och det var vi också :)

Sara hade med sig sin familj och skulle ta familjefoton, och jag tänkte att det skulle vara kul att få med magen också.

Även om magen inte är så stor än :p


I alla fall så fick vi en varsin makeup-artist. Saras var riktigt trevlig och pratade på, medan min var lite mer tystlåten och rätt tråkig. Men hon var duktig på att sminka och jag blev jättenöjd med det :)

Önskar att jag också hade sånt smink som dom hade, det liksom trollade bort allt det röda som annars finns i mitt ansikte och jag såg riktigt slät ut. Fast det skulle nog se konstigt ut om man gick sminkad sådär varje dag...

Vi fick hjälp att fixa håret också, och jag fick se att mitt hår faktiskt kan se rätt bra ut trots att det är på utväxt. Inte var det så avancerat heller, det räckte med att platta det och tuppera lite. Så det borde jag ju kunna fixa själv också!


Lite tråkigt att man inte fick ta bilder med egen kamera där inne, annars hade ni kunnat få se bilder från förvandlingen.


Efter att jag blivit sminkad och fixad ser jag mig själv i spegeln och säger till Sara att jag ser rätt dryg ut. Alldeles svart runt ögonen, hårt sminkat (det syndes inte lika mycket på bilderna då de tar bort ungefär 40 %).

Sara tyckte att det passade mig för det är ju så jag är. Vad menade hon med det tro?! Haha


I alla fall skulle vi ha tre ombyten med oss. Jag hade lite beslutsångest och körde två outfits fast med lite variation.


Fotografen var duktig och talade om precis hur man skulle stå hela tiden.

Typ: Ta fram den axeln och flytta bak det benet, lute huvudet.

Jag gjorde som hon sa trodde jag, men ofta fick hon säga: Nej inte den armen, den andra!

Eller den gången när hon skulle fotografera mig med spegel och hon sa lägg kinden mot spegeln...

Jag la ner kinden och log (tänk: la mig på spegeln som om jag skulle sova eller så)

Hon sa: Lite lätt...

Haha, ja ja, jag är ingen van modell.


Bilderna är ju inte gratis direkt, så jag nöjde mig med fyra bilder. Men det är jag nöjd med :)


       

Ovido - Quiz & Flashcards