Alla inlägg den 15 januari 2013

Av Jossan - 15 januari 2013 18:34

Tråkigt!

Det är ju nu jag borde blogga som mest, nu när jag har en liten kille här hemma som gör framsteg hela tiden som man vill föreviga.

Vi har nu en liten kille som är mer nöjd att leka själv. Sitta på filten och greja eller springa runt i gåstolen. Hej vad det går!

Och med tanke på att han numera är nöjdare med att klara sig själv finns lite mer tid till annat.

T ex blogga...


Under Sixtens 6 månader (nästan 7) är det inte många timmar jag inte har varit vid hans sida.

Men nu äter han mer vanlig mat och ammar därför inte lika mycket. Så nu känns det bättre att lämna honom med Jonas eller t ex mamma lite längre stunder än bara för att gå ner på affären.

Självklart längtar jag efter honom när jag inte är hemma (längtar ju till och med efter honom när han sover middag ibland!), men jag behöver lite tid själv ibland också.

Dessutom är det ju bra för både Sixten och Jonas att vara lite själva :)


Så nu alldeles strax ska jag åka iväg med Carro och prova på Zumba för första gången. Det ska bli en spännande upplevelse med tanke på att jag inte har tränat på välidigt länge!

Första helgen i februari ska jag också iväg på grejer. Iggesundsrevyn på fredagen tillsammans med mamma, pappa, mormor och moster m. familj. Det blir kul! 

På lördagen är det en grej med jobbet som jag tänker vara med på. Vissa personer ska bli extra roligt att träffa. Har ju inte jobbat sedan i maj, så det var ju ett tag sen! Visst har jag sprungit på vissa när jag varit där och ätit, men det blir ju inte riktigt att man hinner prata då.


Nej, wish me luck! Dags att göra sig klar för att skaka lite ruuuumpa!


 



Ovido - Quiz & Flashcards