Direktlänk till inlägg 12 maj 2011

Flyttbestyr...

Av Jossan - 12 maj 2011 20:45

Det är inte lätt det här med att flytta.

Vart ska vi bo? Hur stort? Hus/lägenhet? Hur dyrt?

Många frågor snurrar i huvudet.


Att vi ska flytta vet vi i alla fall. Ettan har länge känts lite väl liten.

På ett vis är det kanske lika bra att köpa ett hus direkt, för det är ju det vi vill i framtiden.

Samtidigt vore det kanske bra att vänta något år till så att man hinner spara ihop lite mer pengar. För som det är nu är det bara Jonas som har några sparade pengar att prata om. Mitt sparkonto är inte direkt stort...


Hittills har vi varit på två husvisningar, men inget av husen har känts riktigt bra.

Man måste få rätt känsla.

Nu har vi tittat på internet efter bostadsrätter, men det finns inte många ute för tillfället.


Vi får fortsätta leta helt enkelt.


 
 
Ingen bild

Sara H

12 maj 2011 22:35

Nej det där med vart man ska bo är svårt. Man vill ju flytta så lite som möjligt då det är ganska jobbigt men det kan ju kanske vara bra att ni hittar nåt som är lite större än det ni har nu och sen kanske ni hittar ett hus som känns helt rätt. Ja.. det är svårt det där!
Kram

Jossan

13 maj 2011 15:24

Ja, det är inte lätt inte.
På ett vis spar man mer pengar när man bor litet, men det är ju så trångt. Man vill ju bo större. Vet ju inte hur länge till vi kommer få vänta tills vi hittar ett hus heller...
Så blir det inte hus snart så får det bli större lägenhet.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jossan - 12 december 2013 10:48


En hel del har hänt sedan sist.   Numera är jag förskollärarstudent. Jag trivs bra på utbildningen och jag är nöjd med de studieresultat jag uppnår! Programmet läser jag på distans och jag har precis avslutad min första verksamhetsförlagda utbild...

Av Jossan - 14 april 2013 00:00

Äntligen, efter ett år av slit, har en diskmaskin flyttat in i vårt hem. Det känns så himla skönt! Har tjatat om det både på instagram och Facebook, men alltså förstår ni hur skönt jag tycker att det är?! Innan har diskberget snabbt vuxit till (d...

Av Jossan - 10 april 2013 15:37

Ja, det är som vanligt det här. Ett blogginlägg här och där med långa mellanrum. Det är som att lusten och tiden för att blogga går i perioder, just nu kände jag för att skriva lite. Det var ju faktiskt två månader (!) sen sist...   Våran lil...

Av Jossan - 29 januari 2013 00:54

Sju månader har gått sedan den finaste av alla kom till oss. SJU månader! Det är ju inte riktigt klokt vad fort riden går. Nu är Sixten närmare ett år än nyfödd. Våran lilla snutte! Satt tillsammans med Sara och kollade lite i förlossningsjournal...

Av Jossan - 27 januari 2013 01:02

Sixten är en väldigt lättsam pojke på många sätt och vis. Men när det kommer till det där med sömn är det lite annat. På dagarna går det oftast jättebra att få honom att somna, i vagnen. Inne eller ute spelar ingen roll, bara vagnen gungar somnar ha...

Ovido - Quiz & Flashcards