Direktlänk till inlägg 14 maj 2011

Jag slapp i alla fall sy...

Av Jossan - 14 maj 2011 14:11

Jobbade stängning igår. Den slutade tvärt med störtblödning från mitt pekfinger...


Höll på att torka bakom grillarna och så råkade jag dra fingret längs en plåt som var väldigt vass. På ovansidan av pekfingret, delen närmast handen blev det ett jack som jag tyckte såg så djupt ut att man nästan såg benet.

Riktigt så illa var det inte, visade det sig. Men det blödde tokmycket! Vid varje puls så sprutade det ut en stril blod.

Skyndade mig till handfatet, blod på golvet, blod runt handfat och på en plastbehållare som stog där. Jag skakade som en tok, man blir ju rädd när det blöder sådär mycket. Sen tänkte jag på att plåten inte direkt var ren så det fanns ju risk att såret skulle bli infekterat så jag sköljde med ljummet vatten. INTE skönt, det sved kan jag meddela.

Sen gick jag med fingret i luften med papper lindat runt, men det blödde igenom ändå.

Så tänkte att det var bäst att åka upp på akuten och kolla så jag inte skulle behöva sy. Jonas var så himla snäll att han klev upp efter 02.30 på natten för att komma och hämta mig och följa med mig.


Dom gjorde rent med flera tussar som dom doppade i någon vätska, sen konstaterade att det skulle räcka med deras "superlim". Så då limmade som ihop det och sen var det klart.

I början gjorde det inte så ont faktiskt, men sen när vi kommit hen och adrenalinpåslaget släppte så ilade det som tusan ända in i benet kändes det som.  Talade om det för Jonas och så sa han:

Köp sensodyne då!

Fattade inte vad han menade först, vad är sensodyne?! Men sen kom jag på att det är den där tandkrämen mot ilningar :p


Idag är det väldigt ömt, vill inte gärna slå emot något vilket jag redan hunnit göra. Aj!

Såret vätskar lite, men inte så farligt.

Nu blir det till att gå runt med plåster.

Ska snart iväg och jobba stängning igen, men behöver inte stå i köket idag i alla fall! :)

 
 
Ingen bild

Sara H

14 maj 2011 15:32

Skönt att du slapp sy i alla fall men aj.. skärsår brukar ju göra riktigt ont.
haha.. nu var Jonas rolig. :D
Kram

Jossan

20 maj 2011 22:08

Haha ja, ibland får han till det ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jossan - 12 december 2013 10:48


En hel del har hänt sedan sist.   Numera är jag förskollärarstudent. Jag trivs bra på utbildningen och jag är nöjd med de studieresultat jag uppnår! Programmet läser jag på distans och jag har precis avslutad min första verksamhetsförlagda utbild...

Av Jossan - 14 april 2013 00:00

Äntligen, efter ett år av slit, har en diskmaskin flyttat in i vårt hem. Det känns så himla skönt! Har tjatat om det både på instagram och Facebook, men alltså förstår ni hur skönt jag tycker att det är?! Innan har diskberget snabbt vuxit till (d...

Av Jossan - 10 april 2013 15:37

Ja, det är som vanligt det här. Ett blogginlägg här och där med långa mellanrum. Det är som att lusten och tiden för att blogga går i perioder, just nu kände jag för att skriva lite. Det var ju faktiskt två månader (!) sen sist...   Våran lil...

Av Jossan - 29 januari 2013 00:54

Sju månader har gått sedan den finaste av alla kom till oss. SJU månader! Det är ju inte riktigt klokt vad fort riden går. Nu är Sixten närmare ett år än nyfödd. Våran lilla snutte! Satt tillsammans med Sara och kollade lite i förlossningsjournal...

Av Jossan - 27 januari 2013 01:02

Sixten är en väldigt lättsam pojke på många sätt och vis. Men när det kommer till det där med sömn är det lite annat. På dagarna går det oftast jättebra att få honom att somna, i vagnen. Inne eller ute spelar ingen roll, bara vagnen gungar somnar ha...

Ovido - Quiz & Flashcards