Alla inlägg den 4 juni 2012

Av Jossan - 4 juni 2012 23:07

Idag har vi haft finfrämmande här hemma av familjen Holmström/Alm som är på resande fot för att tillslut hamna på Gotland där de ska tillbringa hela sommaren.

De tog en fikapaus här idag påväg ner mot Stockholm. Det var jätteroligt att dom stannade till här! :)

Bebisen har också fått sina första presenter :) En filt med gula stjärnor på och en heldress som är randig. Jättefina! Kommer garanterat komma till användning.

I sommar när vi ska till Gotland är det ju dels för att hälsa på Sara med familj, så nästa gång vi ses är bebisen utanför magen. Kanske kan bebisen ha dressen då, som var i storlek 62? :)


Det börjar kännas i kroppen nu att det inte alls är långt kvar.

Imorgon är det bara 14 dagar till beräknad förlossning och kroppen förbereder sig för fullt.


Det här är kanske inte så kul att läsa, men jag skriver ju det här för min egen skull också för att kunna gå tillbaka sen och minnas...

Jag sover mycket sämre nu pga att det är svårt att hitta en skön. Jag sover ju många timmar egentligen, men eftersom det blir så osammanhängande blir jag rätt sliten ändå. Så middagslurar har det blivit några senaste dagarna.

Halsbrännan har kommit tillbaka och även den gör att det blir svårt att sova då det hela tiden bränner. Novalucolen som jag har köpt hjälper inte och jag är inte den som tar mediciner hur som helst så jag försöker stå ut. Tänker att det inte är länge kvar som jag behöver gå med halsbrännan.

Tuttarna läcker råmjölk (fräscht!) och fogarna känns som dom mjukar upp sig en del då jag börjat få ont lite då och då.

Jag har också börjat känna lite "mensvärk" varje kväll nu de senaste dagarna. Det brukar börja runt 21 på kvällen och sen hålla i sig tills jag lägger mig. Fortsätter då också och jag kan känna det ibland när jag vaknar till på natten, men sen på morgonen brukar jag inte känna något mer.

Eftersom det är så pass få dagar kvar börjar det kännas jobbigt nu när Jonas åker iväg och jobbar. Han blir ju borta ungefär 12 timmar varje gång han åker, det är ju rätt länge liksom och han befinner ju sig typ 30 mil härifrån då också så det är ju inte bara att komma hem... Men vi får hoppas att oddsen är på vår sida och att förlossningen startar någon av de dagar han är hemma. Han jobbar 6 arbetspass till, sen har han semester.


Idag såg jag förresten att jag visst lägger på mig på sidorna av magen. Har innan tyckt att det känts som att det bara är magen som blir stor. Men "sidfläsket" har växt på sig det också, kan hända att det kommer bli lite svårt att bli av med framöver.

I helgen när Jonas skulle massera min rygg sa han att det inte gick och jag undrade varför.

"Det känns som du inte har någon rygg längre för att du har blivit så tjock" Haha! Snällt! Men han menade att magen var så stor så att jag har börjat svanka rätt mycket och så sjunker ju ryggen in liksom.

Börjar känna mig rätt tung nu!


 

När den här bilden togs (i v.18) tyckte jag att magen började synas ordentligt.

Haha!

Det beror ju på vad man jämför med! 

   

Bilden är tagen den 30 maj i vecka 38 (37+0)



Ovido - Quiz & Flashcards