Direktlänk till inlägg 19 juni 2012

Dagen D

Av Jossan - 19 juni 2012 12:31

Så var den dagen här. Den som vi väntat så länge på, 19 juni 2012.

Dagen då vår lilla skatt beräknas födas :)

Som det verkar just nu så kommer det inte ske idag, men den som väntar på något gott...


Jag mår inte dåligt, jag hoppas att bebisen inte heller gör det.

Men när man är så inställd på ett datum känns det lite konstigt att det förmodligen inte kommer bli något idag heller. Dessutom har så många sagt "Jossan, du kommer få förtidigt du!" att jag också började tro det. Även fast jag vet att de flesta går över med första barnet och att egentligen är det inte överburet förän efter vecka 42.


Om förlossningen inte har startat före torsdag ska jag till barnmorskan igen. Göra dom vanliga undersökningarna och så om jag vill så gör hon en hinnsvepning. Jag kan garantera att om bebisen inte har kommit än då så kommer jag vilja ha den där hinnsvepningen. Även om jag vet att det kan göra att jag får dras med pinvärkar som kanske inte ens leder framåt. Men jag tycker i alla fall att det är värt ett försök! Det kan ju faktiskt göra att förlossningen drar igång också, en liten hjälp på traven liksom.


Jonas har ju semester nu. Jätteskönt att ha honom i närheten! Men det är ju inte så vidare rolig semester han har just nu. Vi går ju bara och väntar liksom. Känns som att man inte kan göra så mycket annat.

Visst, man kan åka och göra saker över dagen och så. Men hela tiden ligger det och gnager i bakhuvudet "när kommer bebisen?".


Igår tog vi i alla fall Mercan och åkte ut på en liten utflykt. Det var jättefint väder på förmiddagen, men vi kom iväg lite sent så det hade hunnit bli lite mer moln. Inget som störde dock, vi fick mycket sol på oss ändå :)

Tog med oss en kylväska med sallad, melon, kladdiga chokladmuffins och apelsinsaft. Jättemysigt var det!

Det blev väldigt varmt ett tag, nästan så man ville bada. Men när man hade doppat fötterna ångrade man sig rätt så fort!


  

Jonas hade med sig sitt fiskespö också, men fick ingen fisk.

 

Jag var ju också tvungen att prova, men hade ingen vidare fiskelycka jag heller...

 

Kunde han inte ha sagt att min klänning hade hängt upp sig på rumpan?! Haha


Dagen före beräknad förlossning.


Idag blir det inte många knop känns det som. Ska försöka dammsuga lite här hemma och så ska vi tvätta lite också. Denna evighetsgöra ni vet...




 
 
Ingen bild

Linnea

19 juni 2012 16:39

hihi jag vnter spänt på en mobilbild snart=)=)
kom i håg till den norska. +4795868212 =)=)
jag tycker du ska prova å hoppa fram så kanske den ploppar ut=)

Jossan

19 juni 2012 19:23

Jag lovar att skicka när den har kommit :)
Provar allt möjligt här hemma, men inget hjälper direkt. Studsar runt på en pilatesboll bland annat :p

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jossan - 12 december 2013 10:48


En hel del har hänt sedan sist.   Numera är jag förskollärarstudent. Jag trivs bra på utbildningen och jag är nöjd med de studieresultat jag uppnår! Programmet läser jag på distans och jag har precis avslutad min första verksamhetsförlagda utbild...

Av Jossan - 14 april 2013 00:00

Äntligen, efter ett år av slit, har en diskmaskin flyttat in i vårt hem. Det känns så himla skönt! Har tjatat om det både på instagram och Facebook, men alltså förstår ni hur skönt jag tycker att det är?! Innan har diskberget snabbt vuxit till (d...

Av Jossan - 10 april 2013 15:37

Ja, det är som vanligt det här. Ett blogginlägg här och där med långa mellanrum. Det är som att lusten och tiden för att blogga går i perioder, just nu kände jag för att skriva lite. Det var ju faktiskt två månader (!) sen sist...   Våran lil...

Av Jossan - 29 januari 2013 00:54

Sju månader har gått sedan den finaste av alla kom till oss. SJU månader! Det är ju inte riktigt klokt vad fort riden går. Nu är Sixten närmare ett år än nyfödd. Våran lilla snutte! Satt tillsammans med Sara och kollade lite i förlossningsjournal...

Av Jossan - 27 januari 2013 01:02

Sixten är en väldigt lättsam pojke på många sätt och vis. Men när det kommer till det där med sömn är det lite annat. På dagarna går det oftast jättebra att få honom att somna, i vagnen. Inne eller ute spelar ingen roll, bara vagnen gungar somnar ha...

Ovido - Quiz & Flashcards