Alla inlägg den 22 april 2012

Av Jossan - 22 april 2012 19:02

Snart har hela vecka 32 gått, vart tog den vägen?

Idag slängde jag mitt gamla schema och till veckan börjar jag på det nya. Ett nytt schema som bara består av tretton stycken arbetspass, de sista passen innan jag går hem på föräldraledigt. Det känns väldigt konstigt att det inte är länge kvar...

Mindre än 60 dagar, imorgon är det bara 57 dagar kvar (plus minus några förmodligen).

Det börjar verkligen kännas att jag är gravid nu. Kroppen är otymplig, jag vaknar oftast när jag ska vända mig i sängen. Att böja mig ner och ta upp något från golvet är ett projekt. Folk börjar fråga hur många dagar det är kvar och när jag säger det så tror dom att jag hittar på, vissa tycker det ser ut som jag ska föda vilken dag som helst tydligen...

Igår på jobbet fick jag dom första kommentarerna som visade att folk som inte känner mig ser att jag är gravid. Har inte hört någon säga något innan, bara sett blickarna. Men som sagt, igår på jobbet fick jag två stycken.

Den ena av en man i kassan som sa att dom inväntade ett tredje barn innan dom skulle beställa, han sa då:

"Och jag ser att du väntar på ett också" och nickade mot min mage.

En kvinna i driven sa: "Du får skylla på att du är gravid" när jag var lite vimsig och gjorde lite fel.

Har själv bara känt mig tjock ett tag, särskilt i jobbkläderna. Som att folk nog tror att jag har ätit för mycket plusmenyer...

Så jag tyckte faktiskt det var roligt att någon sa något och inte bara tittade och funderade.

Imorgon är det dags för tredje föräldrautbildningen, vi ska prata om förlossningen. Det ser jag fram emot. Ska bli spännande att se vad dom kommer att ta upp.


Jag och Jonas har varit väldigt duktiga idag. I fredags tapetserade dom om vår matplats och målade taket i köket och där, så vi har haft alla matsalsmöbler i vardagsrummet.

Idag har vi städat hela lägenheten, skurat golvet efter målarna, skurat badkaret (ni kan ju tänka er hur jobbigt jag tyckte det var att stå lutad ner i badkaret och skura med en svamp...) och så har vi skruvat upp sänglampor.

Har dessutom burit ut gamla soffan till hallen. Den har stått i vardagsrummet i ett hörn sedan vi fick nya soffan, men på tisdag kommer en man som ska köpa den så då försvinner den äntligen härifrån!


Så några bilder på dagens:


     

Kan också meddela att naveln snart kommer att ploppa ut... Haha!

Ovido - Quiz & Flashcards