Alla inlägg den 24 april 2012

Av Jossan - 24 april 2012 15:18

Imorgon är det dags för besök hos barnmorskan igen.

Ska bli spännande att se hur magen har växt till den här gången.

Siffrorna på vågen har i alla fall inte ökat särskilt mycket, det känns skönt.

Men jag känner mig tyngre än någonsin! Och det är jag ju också i och för sig :p

Mitt Hb(järn)- värde är jag också lite nyfiken på, måtte det ha stigit lite i alla fall!


Har nyss varit in på en sida och registrerat att jag ska få barn, så nu har vi en gratis babybox att hämta på Babyproffsen. Gratis är bra :)

Särskilt med tanke på de utgifter vi kommer ha den här månaden... Ikväll blir det vita bönor och korv till middag, fattigmanskost ;)




Av Jossan - 24 april 2012 15:03

Nu till helgen planerar jag och Jonas att åka till Sundsvall för att köpa lite grejer vi behöver, dels här hemma och så lite småprylar till bebisen.

Det vi ska köpa till lägenheten är:

  • Filmkamera
  • Vardagsrumsbord
  • Matta att ha under vardagsrumsbordet
  • Taklampa till matplatsen
  • Kuddar till soffan
  • Tv till sovrummet

Till bebisen:

  • Badbalja
  • Spjälskydd till vaggan
  • Kudde
  • Handdukar/kräkdukar?

Till mig:

  • Jeansjacka
  • Skor
  • Amningsbh

Till Jonas:

  • ? :D

Som ni ser, en hel del. Vet inte om det blir allt detta i helgen, men det där är saker vi behöver så det ska i alla fall inhandlas inom närmsta framtiden.

Vi tänkte att vi ska åka upp till Sundsvall på lördagen. Sen på lördagskväll ska vi gå på Texas och äta. Jonas fick det i present av mig då han fyllde år och det var ju i februari, så det börjar väl bli hög tid nu va?

Den här månaden tänker vi hämta ut barnvagnen också som har kommit. Men det blir nog i slutet av månaden, annars kommer man ju längta ännu mer efter bebisen om vagnen står här i hallen...


Helgen efter det (5-6 maj) åker vi nog till Storån efter att jag har jobbat klart på fredagen, och så stannar vi där till söndagen.


Helgen efter det (12-13 maj) jobbar jag mitt sista arbetspass den 12 och då har också jag och Carro planerat att ha vår tjejkväll. Vi hoppas på att det går något bra på bio då, och så ska vi äta något också. Beroende på när bion är så lagar vi något gott tillsammans eller så går vi ut och äter någonstans.


Och helgen efter DET så är det min och Jonas årsdag den 19 maj. Då har vi varit tillsammans i fem år :)

Vi har som tradition att gå på Medelhavskällaren och äta då, så det blir det den här gången också!


Oj, nu när jag skriver det här inser jag hur mycket pengar det kommer gå åt den här månaden! Tur vi är två om många av dessa utgifter... Men vi behöver ju det vi ska handla, och det känns som att nu är det verkligen dags att passa på att göra lite man själv vill. Sen kommer det ju vara några månader då vi har annat vi vill göra :)

Har inte varit på restaurang på det här viset på minst ett halvår, så det här får vi unna oss.



Av Jossan - 24 april 2012 14:40

Imorse när jag vaknade hade jag ont lite överallt i kroppen. Tänkte att det säkert skulle gå över när jag klev upp, hade antagligen sovit för mycket. Somnade nämligen vid 01 i natt och klev upp 11:50... Hmm :p

Det onda har gått över, men fortfarande har jag krypningar i hela kroppen.

Känner mig allmänt ful i mjukisbyxor, håret uppsatt i knut och ett hårband, inget smink... Vet att det förmodligen skulle kännas bättre om jag bara fixade till mig, tog mig i kragen och hittade på något. Men jag orkar inte, är helt kaputt idag.


Har i alla fall varit till tvättstugan och där hänger kläderna på tork just nu. Har plockat ur och i en diskmaskin som nu surrar på här hemma. Annars har jag bara legat på soffan eller suttit här vid datorn.

Är också helt inne i min nedräkning för hur många arbetsdagar det är kvar, och det är jobbigt. Det är så delade känslor det där med att sluta jobba. På ett vis ska det bli så skönt att få vara hemma och vila, inte stressa och ha några måsten. Men samtidigt, vad ska jag hitta på när jag går här hemma?

Förmodligen kommer jag sova bort halva dagarna, sen sitta och uggla. I alla fall många av dagarna.

Visst är det lite som ska fixas inför bebisens ankomst, men det kan jag ju inte hålla på med varje dag i fem veckor :)

Får helt enkelt försöka hälsa på lite kompisar och släktingar som det inte funnits så mycket tid till den senaste tiden som mest har bestått av att jobba.

Tycker det ska bli så skönt att kunna höra av mig till någon och fråga om dom vill hänga med på en fika eller en sväng på stan. Det saknar jag. Vet inte när jag var på stan och fikade med någon kompis sist?!

Känns också som att jag inte borde ha för stora planer för den lediga tiden innan bebisen, något i mig säger att jag kanske inte kommer hinna få alla dessa lediga veckor innan bebisen tittar ut. Får helt enkelt försöka ta dagarna som dom kommer.


Det första planerade när jag blir ledig är att färga och klippa håret samt gå på ansiktsbehandling.

Nu lyckades jag pricka in så att båda de grejorna ska göras samma dag, tisdag den 15 maj kommer bli en dag då jag riktigt tar hand om mig själv. Det ska bli så skönt!

Det enda "dumma" var att jag ska på ansiktsbehandling innan frisören. Alltså kommer jag sitta flera timmar framför en spegel, helt osminkad och förmodligen rätt så röd i ansiktet efter behandlingen. Men vad gör det om 100 år? :)

Fatta vad fräsch jag kommer känna mig sen!


Nej men nu ni, helt plötsligt har känslan av rastlöshet försvunnit lite. Bara för att jag svamlat lite...

Ovido - Quiz & Flashcards