Direktlänk till inlägg 11 april 2012

Påsk

Av Jossan - 11 april 2012 15:10

Förutom att jag har ätit massa godis i påsk har vi också hunnit med lite annat.


Långfredagen:

Först fick vi finfrämmande från Oslo. Linnéa var hemma i Hudik och hälsade på och hon kom förbi och hälsade på hos oss :)

Det är så skönt med kompisar som det känns som man nyss träffade fast det egentligen har gått flera månader och man knappt pratat under den tiden. Vissa människor känner man att man måste prata med med jämna mellanrum, annars tappar man dom liksom. Linnéa och jag vet vart vi har varandra, och det är så skönt!

Vi hade massa att prata om såklart, och jag är så glad för hennes skull på många sätt! Det går bra för den damen!

Nästa gång vi ses kommer bebisen vara född, det kändes lite konstigt att tänka så. Haha :)


När Linnéa hade åkt vidare åkte jag och Jonas och handlade lite, vi skulle till Karro och Gojko och grilla.

Köpte färdigmarinerat kött eftersom det kändes enklast och det var faktiskt riktigt gott. Till köttet åt vi klyftpotatis, majskolv och tzatziki/bea. Jonas köpte en sås (hickory) som han i stort sett drack till köttet, så god var den tydligen ;)

Efter maten blev det en promenad i Stocka till Karro's bror för att låna en film, Svensson Svensson filmen. Den var väl inte sådär jättebra men gick absolut att se.

Till efterrätt svängde jag ihop en blåbärspaj som vi mumsade på med lite vaniljvisp till.

Vi blev kvar hos dom till midnatt ungefär, sen begav vi oss hem eftersom vi på lördagen skulle vidare till Storån.


Magen på långfredagen v. 30 (29+2)

 


Påskafton:

Som vanligt när vi ska iväg någonstans tog det lite längre tid än vi tänkt eftersom vi båda är rätt trötta av oss... Men iväg kom vi i alla fall. Åkte först och köpte lite tulpaner och en annan blombukett, sen åkte vi förbi Hög en sväng på väg till Storån.

Jag ville ge mamma och pappa lite påsktulpaner, så vi gav dom blommor och fikade lite innan vi åkte vidare.

I Storån var det "by-fest". Folk som bor i byn hade samlats vid ett vindskydd vid Ljusnan för att grilla lite korv och hamburgare.Vissa drack festis, andra drack annat... Kul att se att det kan vara lite rörelse i den byn också!


Jonas syster var där, även deras kusin med familj. Kul att träffa dom då det var ett tag sen sist! :)

Efter grillningen hälsade vi på hemma hos kusinen som har ett eget hus i Storån. Satt och pratade och hade trevligt innan det var dags att gå hem till Jonas mamma och äta middag.

Lite ägg och sill först, sen någon sorts kött med potatis.

Vi åt hela tiden som ni kanske hör. Däremellan blev det en hel del godis också...


Senare på kvällen hälsade jag och Jonas på en man i byn, sen blev det en tur till Sveg eftersom vi inte hade något annat att göra, de andra hade lagt sig och ingen av oss var trött efter vår sovmorgon.


Påskdagen:

Vi åkte hem från Storån vid tvåtiden.

Åkte till lägenheten och städade lite innan vi åkte till mamma och pappa där vi var bjudna på middag.

Grillade igen, och det var nästan ännu godare än på fredagen! Minst lika gott i alla fall :)

Nicklas var också hemma och hälsade på, honom träffar man inte allt för ofta längre. Så det var kul.

Mysig kväll blev det :)


På annandagen jobbade jag, så det kändes som en helt vanlig vardag.






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jossan - 12 december 2013 10:48


En hel del har hänt sedan sist.   Numera är jag förskollärarstudent. Jag trivs bra på utbildningen och jag är nöjd med de studieresultat jag uppnår! Programmet läser jag på distans och jag har precis avslutad min första verksamhetsförlagda utbild...

Av Jossan - 14 april 2013 00:00

Äntligen, efter ett år av slit, har en diskmaskin flyttat in i vårt hem. Det känns så himla skönt! Har tjatat om det både på instagram och Facebook, men alltså förstår ni hur skönt jag tycker att det är?! Innan har diskberget snabbt vuxit till (d...

Av Jossan - 10 april 2013 15:37

Ja, det är som vanligt det här. Ett blogginlägg här och där med långa mellanrum. Det är som att lusten och tiden för att blogga går i perioder, just nu kände jag för att skriva lite. Det var ju faktiskt två månader (!) sen sist...   Våran lil...

Av Jossan - 29 januari 2013 00:54

Sju månader har gått sedan den finaste av alla kom till oss. SJU månader! Det är ju inte riktigt klokt vad fort riden går. Nu är Sixten närmare ett år än nyfödd. Våran lilla snutte! Satt tillsammans med Sara och kollade lite i förlossningsjournal...

Av Jossan - 27 januari 2013 01:02

Sixten är en väldigt lättsam pojke på många sätt och vis. Men när det kommer till det där med sömn är det lite annat. På dagarna går det oftast jättebra att få honom att somna, i vagnen. Inne eller ute spelar ingen roll, bara vagnen gungar somnar ha...

Ovido - Quiz & Flashcards