Direktlänk till inlägg 24 april 2012

Varning för gnäll...

Av Jossan - 24 april 2012 14:40

Imorse när jag vaknade hade jag ont lite överallt i kroppen. Tänkte att det säkert skulle gå över när jag klev upp, hade antagligen sovit för mycket. Somnade nämligen vid 01 i natt och klev upp 11:50... Hmm :p

Det onda har gått över, men fortfarande har jag krypningar i hela kroppen.

Känner mig allmänt ful i mjukisbyxor, håret uppsatt i knut och ett hårband, inget smink... Vet att det förmodligen skulle kännas bättre om jag bara fixade till mig, tog mig i kragen och hittade på något. Men jag orkar inte, är helt kaputt idag.


Har i alla fall varit till tvättstugan och där hänger kläderna på tork just nu. Har plockat ur och i en diskmaskin som nu surrar på här hemma. Annars har jag bara legat på soffan eller suttit här vid datorn.

Är också helt inne i min nedräkning för hur många arbetsdagar det är kvar, och det är jobbigt. Det är så delade känslor det där med att sluta jobba. På ett vis ska det bli så skönt att få vara hemma och vila, inte stressa och ha några måsten. Men samtidigt, vad ska jag hitta på när jag går här hemma?

Förmodligen kommer jag sova bort halva dagarna, sen sitta och uggla. I alla fall många av dagarna.

Visst är det lite som ska fixas inför bebisens ankomst, men det kan jag ju inte hålla på med varje dag i fem veckor :)

Får helt enkelt försöka hälsa på lite kompisar och släktingar som det inte funnits så mycket tid till den senaste tiden som mest har bestått av att jobba.

Tycker det ska bli så skönt att kunna höra av mig till någon och fråga om dom vill hänga med på en fika eller en sväng på stan. Det saknar jag. Vet inte när jag var på stan och fikade med någon kompis sist?!

Känns också som att jag inte borde ha för stora planer för den lediga tiden innan bebisen, något i mig säger att jag kanske inte kommer hinna få alla dessa lediga veckor innan bebisen tittar ut. Får helt enkelt försöka ta dagarna som dom kommer.


Det första planerade när jag blir ledig är att färga och klippa håret samt gå på ansiktsbehandling.

Nu lyckades jag pricka in så att båda de grejorna ska göras samma dag, tisdag den 15 maj kommer bli en dag då jag riktigt tar hand om mig själv. Det ska bli så skönt!

Det enda "dumma" var att jag ska på ansiktsbehandling innan frisören. Alltså kommer jag sitta flera timmar framför en spegel, helt osminkad och förmodligen rätt så röd i ansiktet efter behandlingen. Men vad gör det om 100 år? :)

Fatta vad fräsch jag kommer känna mig sen!


Nej men nu ni, helt plötsligt har känslan av rastlöshet försvunnit lite. Bara för att jag svamlat lite...

 
 
Sara H

Sara H

24 april 2012 15:14

Jag känner igen känslan över att sluta jobba och börja vara hemma. Vad ska man göra hemma? Första veckan är det ju super skönt att bara vara hemma och ta hand om sig själv och inte göra nånting men sen vill man gärna hitta på saker. Det är ju skönt att du i alla fall har släkt och vänner nära som du kan hälsa på och att du får pillra på i lugn och ro med lite grejer som ska fixas innan bebisen kommer.
Jag önskar att vi bodde närmare varandra för jag skulle mer än gärna göra dig sällskap på dagarna! :)

Vi måste kolla upp en helg som ni orkar med besök från oss! :)

http://sarajohannaholmstrom.blogspot.com

Jossan

24 april 2012 15:17

Det hade ju varit superkul om ni bodde närmare! :)
Ska absolut kolla upp en helg då ni kan komma och hälsa på :) När åker ni ner till Gotland?

 
Sara H

Sara H

27 april 2012 09:25

Vi vet inte riktigt exakt när det blir men nån gång mellan den 4 och 10 juni. Det beror lite på om vi ska se våra bröders student och hur mitt schema ser ut.
Vi har endast två helger som kanske kan fungera om vi ska komma ner och hälsa på vilket jag förstås jätte gärna vill och det är antingen 13-15 maj eller 20-22 maj. Skulle nån av de fungera för er? Jag såg att du och Carro hade bokat in en tjejkväll en av de helgerna och den andra var det väl din och Jonas dag? Vi får kanske helt enkelt hålla oss till slutet på juli eller om vi kanske hinner förbi när vi åker ner till Gotland. Beror nog dock på vilken väg vi tar.

http://sarajohannaholmstrom.blogspot.se

Jossan

27 april 2012 20:13

Ja, jag och Carro har bokat in tjejkväll den 12 maj. Sen den 19 är det som sagt vår årsdag. Typiskt att det skulle krocka!
Men hoppas ni kan svänga förbi påvägen till Gotland om inte annat?

 
Sara h

Sara h

1 maj 2012 11:54

Det kan hända att vi kör över Sveg och då kommer vi nog inte förbi men som sagt, vi får se.

http://Sarajohannaholmstrom.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jossan - 12 december 2013 10:48


En hel del har hänt sedan sist.   Numera är jag förskollärarstudent. Jag trivs bra på utbildningen och jag är nöjd med de studieresultat jag uppnår! Programmet läser jag på distans och jag har precis avslutad min första verksamhetsförlagda utbild...

Av Jossan - 14 april 2013 00:00

Äntligen, efter ett år av slit, har en diskmaskin flyttat in i vårt hem. Det känns så himla skönt! Har tjatat om det både på instagram och Facebook, men alltså förstår ni hur skönt jag tycker att det är?! Innan har diskberget snabbt vuxit till (d...

Av Jossan - 10 april 2013 15:37

Ja, det är som vanligt det här. Ett blogginlägg här och där med långa mellanrum. Det är som att lusten och tiden för att blogga går i perioder, just nu kände jag för att skriva lite. Det var ju faktiskt två månader (!) sen sist...   Våran lil...

Av Jossan - 29 januari 2013 00:54

Sju månader har gått sedan den finaste av alla kom till oss. SJU månader! Det är ju inte riktigt klokt vad fort riden går. Nu är Sixten närmare ett år än nyfödd. Våran lilla snutte! Satt tillsammans med Sara och kollade lite i förlossningsjournal...

Av Jossan - 27 januari 2013 01:02

Sixten är en väldigt lättsam pojke på många sätt och vis. Men när det kommer till det där med sömn är det lite annat. På dagarna går det oftast jättebra att få honom att somna, i vagnen. Inne eller ute spelar ingen roll, bara vagnen gungar somnar ha...

Ovido - Quiz & Flashcards