Direktlänk till inlägg 24 april 2012

Helgerna framöver

Av Jossan - 24 april 2012 15:03

Nu till helgen planerar jag och Jonas att åka till Sundsvall för att köpa lite grejer vi behöver, dels här hemma och så lite småprylar till bebisen.

Det vi ska köpa till lägenheten är:

  • Filmkamera
  • Vardagsrumsbord
  • Matta att ha under vardagsrumsbordet
  • Taklampa till matplatsen
  • Kuddar till soffan
  • Tv till sovrummet

Till bebisen:

  • Badbalja
  • Spjälskydd till vaggan
  • Kudde
  • Handdukar/kräkdukar?

Till mig:

  • Jeansjacka
  • Skor
  • Amningsbh

Till Jonas:

  • ? :D

Som ni ser, en hel del. Vet inte om det blir allt detta i helgen, men det där är saker vi behöver så det ska i alla fall inhandlas inom närmsta framtiden.

Vi tänkte att vi ska åka upp till Sundsvall på lördagen. Sen på lördagskväll ska vi gå på Texas och äta. Jonas fick det i present av mig då han fyllde år och det var ju i februari, så det börjar väl bli hög tid nu va?

Den här månaden tänker vi hämta ut barnvagnen också som har kommit. Men det blir nog i slutet av månaden, annars kommer man ju längta ännu mer efter bebisen om vagnen står här i hallen...


Helgen efter det (5-6 maj) åker vi nog till Storån efter att jag har jobbat klart på fredagen, och så stannar vi där till söndagen.


Helgen efter det (12-13 maj) jobbar jag mitt sista arbetspass den 12 och då har också jag och Carro planerat att ha vår tjejkväll. Vi hoppas på att det går något bra på bio då, och så ska vi äta något också. Beroende på när bion är så lagar vi något gott tillsammans eller så går vi ut och äter någonstans.


Och helgen efter DET så är det min och Jonas årsdag den 19 maj. Då har vi varit tillsammans i fem år :)

Vi har som tradition att gå på Medelhavskällaren och äta då, så det blir det den här gången också!


Oj, nu när jag skriver det här inser jag hur mycket pengar det kommer gå åt den här månaden! Tur vi är två om många av dessa utgifter... Men vi behöver ju det vi ska handla, och det känns som att nu är det verkligen dags att passa på att göra lite man själv vill. Sen kommer det ju vara några månader då vi har annat vi vill göra :)

Har inte varit på restaurang på det här viset på minst ett halvår, så det här får vi unna oss.



 
 
Carro

Carro

25 april 2012 15:33

Syrran köpte en systemkamera med filmkamera på idag.
För 4000kr tror jag. På elgiganten. ;) Ett tips bara.

http://norbergcaroline.blogg.se

Jossan

25 april 2012 20:28

Oj då! Tack för tipset :)

 
Carro

Carro

25 april 2012 15:34

På Ikea finns de kräkdukar.. småa, som vi har med "färgflärpar" på i kanten.

http://norbergcaroline.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jossan - 12 december 2013 10:48


En hel del har hänt sedan sist.   Numera är jag förskollärarstudent. Jag trivs bra på utbildningen och jag är nöjd med de studieresultat jag uppnår! Programmet läser jag på distans och jag har precis avslutad min första verksamhetsförlagda utbild...

Av Jossan - 14 april 2013 00:00

Äntligen, efter ett år av slit, har en diskmaskin flyttat in i vårt hem. Det känns så himla skönt! Har tjatat om det både på instagram och Facebook, men alltså förstår ni hur skönt jag tycker att det är?! Innan har diskberget snabbt vuxit till (d...

Av Jossan - 10 april 2013 15:37

Ja, det är som vanligt det här. Ett blogginlägg här och där med långa mellanrum. Det är som att lusten och tiden för att blogga går i perioder, just nu kände jag för att skriva lite. Det var ju faktiskt två månader (!) sen sist...   Våran lil...

Av Jossan - 29 januari 2013 00:54

Sju månader har gått sedan den finaste av alla kom till oss. SJU månader! Det är ju inte riktigt klokt vad fort riden går. Nu är Sixten närmare ett år än nyfödd. Våran lilla snutte! Satt tillsammans med Sara och kollade lite i förlossningsjournal...

Av Jossan - 27 januari 2013 01:02

Sixten är en väldigt lättsam pojke på många sätt och vis. Men när det kommer till det där med sömn är det lite annat. På dagarna går det oftast jättebra att få honom att somna, i vagnen. Inne eller ute spelar ingen roll, bara vagnen gungar somnar ha...

Ovido - Quiz & Flashcards