Alla inlägg den 27 maj 2012

Av Jossan - 27 maj 2012 12:22

En dag här i veckan när jag var och hälsade på hos Carro hade jag Norpan med mig också.

Norpan har ju opererat bort en knöl i vänstra ljumsken så hon är tvungen att ha tratt på sig när man inte kan hålla koll hela tiden, så hon inte biter upp styngnen.

Ebba, Carros dotter, har träffat Norpan några gånger förut och dom tycker om varandra. Ebba vill gärna gå med Norpan i koppel och säger åt Norpan vad hon ska göra, t ex att hon ska äta eller lägga sig. Härmar gärna det jag säger åt Norpan, lilla papegojan :)

Det ser så himla gulligt ut när Norpan "springer" iväg och efter kommer Ebba med utsträckt arm och försöker hinna med :')

I alla fall, Ebba gillade INTE att Norpan hade tratt på sig när vi kom dit. Hon blev lite rädd och sa: Orpan skrämma mig.

Norpan gick ju liksom efter henne och ville vara där hon var, bara det att tratten tog i Ebba ibland och sådär. Och det ser ju faktiskt lite konstigt ut när hon har tratten på. Så Ebba höll sig lite borta från Norpan.

När vi skulle gå ut sen tog jag av tratten och det tyckte Ebba var väldigt bra, så då ville hon gå med Norpan i koppel på gården. Hon är jätteduktig och Norpan verkar gilla det för med Ebba får man gå vart man vill, ingen som drar en tillbaka ;)

Vi satte oss på en bänk och Ebba ropade på Norpan som inte riktigt hängde med: "Om, om" och så kom Norpan och satte sig nedanför.

När vi sitter där hör Ebba att det kommer ett flygplan och så säger hon:

"ulugplan, inte farligt, Orpan." Så himla söt, så att Norpan inte skulle bli rädd liksom ♥

Haha det är lite svårt att stava så som hon uttalar orden. Men hon är så söt när hon pratar så jag måste försöka så ni kan tänka er iaf :)


 


Bild som jag lånat från Carro, den är från när Carro och barnen var och hälsade på hos oss förut en gång. Norpan och Ebba tittar på mig som filmar dom :)


Sen var det lite roligt när jag skulle ta på Norpan tratten igen.

"Nej, inte den e" sa Ebba och såg alldeles bekymrad ut.

Så jag förklarade att Norpan hade gjort illa sig och så visade jag såret. Sa att hon måste ha den så att det ska kunna bli bra, att det är som en mössa ungefär bara och inget farligt.

"Lampa" sa Ebba då.


 

Ja men faktiskt, det ser ju ut som en lampskärm! :)


Barn är ju underbara med sina kommentarer ♥



Ovido - Quiz & Flashcards