Direktlänk till inlägg 1 maj 2012

Första maj

Av Jossan - 1 maj 2012 10:32

Tänk att det redan hunnit bli maj!

Tyckte inte det var längesen som det fortfarande var mars och juni kändes väldigt långt borta. Men nu är det månaden innan bebisen beräknas kika ut... Det är nu 49 dagar kvar till beräknad födsel!


Igår hämtade Jonas barnvagnen, så nu står den här hemma i hallen och väntar på att få bli använd.

Provade den lite här inne igår, fungerar alldeles utmärkt än så länge i alla fall. Förutom att jag höll på att få psykbryt när jag skulle försöka vända handtaget och när jag skulle försöka vika ihop vagnen. Men jag tror det kommer underlätta lite när magen är mindre,eftersom den nu gjorde att jag inte nådde riktigt :)

Vi pratade om namn igår också. Har nu namn till båda könen, men sen om det blir det vi har tänkt återstår att se. Det bebisen ska få heta i andranamn är klart i alla fall, oavsett vilket tilltalsnamn det blir. Men namnen kommer vi hålla för oss själva ett tag till tror jag :)


Vi ska ju åka till Gotland i sommar, 29 juli och en vecka framåt har vi bokat en stuga. För att komma till Gotland krävs ju båtbiljetter också, så det skulle jag boka häromdagen.

Det visade sig att den dagen vi ska åka hem fanns det inte många turer att välja på, vissa var redan full och andra gick jättetidigt på morgonen eller jättesent på natten. Så jag kände att det nog var bäst att boka redan nu även fast det är ca tre månader innan vi ska dit.

Man måste ju fylla i personnummer, kön och namn på dom man bokar för, inkl bebisen. Så när vi kom till bebisen blev det ju lite problematiskt eftersom vi ännu inte vet något av det där :) Mailade till Destination Gotland och frågade hur jag skulle göra och de sa att jag skulle skriva "Bebis Bebis" som namn och det datum den beräknas födas. Det kändes ju neutralt och bra, men sen kom det till rutan där man måste välja kön (gick inte att boka annars). Så då blev jag ju tvungen att välja kön på våran bebis... Så nu är det en tjej enligt det! Men vi ska höra av oss till dom sen så ska dom ändra till de rätta uppgifterna åt oss. Haha, det kändes konstigt att fylla i det där tyckte jag :p


I lördags var vi ju upp till Birsta och handlade lite grejor. Kom hem rätt så mycket fattigare men med väldigt mycket bra saker! Så nu är vi så gott som klara här i lägenheten och med sakerna till bebisen. Skönt :)

Upptäckte även på lördag kväll att jag har fått en pytteliten bristning "under" magen eller vad man ska säga. På magen fast under naveln och lite åt sidan. Men den är som sagt pytteliten. Magen växer ju rätt mycket nu, så fler bristningar kommer väl som ett brev på posten. Men det gör inte så mycket ändå :)


Nu har jag precis ätit frukost. Blev havregrynsgröt med kanel och socker på, en macka med skinkost och gurka, ett glas juice och så en kopp med honungsvatten (har ont i halsen). Ska snart börja göra mig redo för ett åtta timmars pass på jobbet, mat i magen har jag ju i alla fall :) Efter att ha jobbat dagens pass är det bara åtta pass kvar innan föräldraledigt! Oj oj :)

 
 
Ingen bild

Sara H

1 maj 2012 11:57

Oj, man ska alltså boka båten i god tid för att vara säker på att det finns plats. Hoppas inte båten är full när vi ska åka över.
Jaså, det blev en tjej.. Känns det som att det är en tjej ändå? :)

Jossan

1 maj 2012 21:08

Det beror ju på lite hur kräsen man är vilken tid man vill åka. Men man vill väl oftast inte komma fram typ fyra på natten eller så :p Så ni borde nog se till att boka om ni inte redan har gjort det!
Haha ja, det blev det :) Känns lite som så nu faktiskt... :p

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jossan - 12 december 2013 10:48


En hel del har hänt sedan sist.   Numera är jag förskollärarstudent. Jag trivs bra på utbildningen och jag är nöjd med de studieresultat jag uppnår! Programmet läser jag på distans och jag har precis avslutad min första verksamhetsförlagda utbild...

Av Jossan - 14 april 2013 00:00

Äntligen, efter ett år av slit, har en diskmaskin flyttat in i vårt hem. Det känns så himla skönt! Har tjatat om det både på instagram och Facebook, men alltså förstår ni hur skönt jag tycker att det är?! Innan har diskberget snabbt vuxit till (d...

Av Jossan - 10 april 2013 15:37

Ja, det är som vanligt det här. Ett blogginlägg här och där med långa mellanrum. Det är som att lusten och tiden för att blogga går i perioder, just nu kände jag för att skriva lite. Det var ju faktiskt två månader (!) sen sist...   Våran lil...

Av Jossan - 29 januari 2013 00:54

Sju månader har gått sedan den finaste av alla kom till oss. SJU månader! Det är ju inte riktigt klokt vad fort riden går. Nu är Sixten närmare ett år än nyfödd. Våran lilla snutte! Satt tillsammans med Sara och kollade lite i förlossningsjournal...

Av Jossan - 27 januari 2013 01:02

Sixten är en väldigt lättsam pojke på många sätt och vis. Men när det kommer till det där med sömn är det lite annat. På dagarna går det oftast jättebra att få honom att somna, i vagnen. Inne eller ute spelar ingen roll, bara vagnen gungar somnar ha...

Ovido - Quiz & Flashcards