Direktlänk till inlägg 14 maj 2012

"Ledig"

Av Jossan - 14 maj 2012 12:47

Just det.

Jag är ju ledig nu! :)

I lördags jobbade jag sista arbetspasset för ungefär ett år framåt. Det kändes konstigt att gå därifrån, men samtidigt tror jag inte det var en dag förtidigt med tanke på hur min mage beter sig med sammandragningar och allt det där.

Det var dessutom en riktigt bra dag på jobbet, massor av folk och det flöt på så bra. Så det var riktigt kul att jobba då! :)

Ska in en sväng till jobbet idag tror jag och lämna lite kläder och andra saker som jag inte behöver/ska ha hemma när jag ska vara ledig så länge. Ska städa ur skåpet också och lämna in lite papper.

När jag har gjort det känns det som jag kan släppa på riktigt.


Efter jobbet i lördags var jag och Carro på bio. Vi såg "Älska mig igen". Den var riktigt bra, var nära till tårar några gånger. Filmen var baserad på en verklig händelse, sånt gillar jag. Det blir på något vis mer äkta då eller vad man ska säga.

En mysig tjejkväll blev det :)


På söndagen var jag och mamma in på Åhléns en sväng. Tittade såklart på bebiskläder också och mamma köpte tre par strumpor till bebisen, så himla söta! :) Jag köpte en hushållspappershållare, mascara och nagellack.


Appropå mascara och nagellack, nu jäklar ska det bli andra bullar här.

Har inte haft målade naglar på hur länge som helst, håret har fått förfalla. Likaså mina ögonbryn.

Så imorgon ska jag nu äntligen iväg och ta hand om mitt utseende lite.

Få ansiktsbehandling + ögonbrynsnoppning, sen blir det färgning och klippning av håret. Som jag tjatar om det där, men jag längtar så mycket efter att få känna mig fräsch.

Hoppas jag kommer kunna hålla min "fräschet" sen när bebisen föds också. Så jag inte alltid går omkring ofixad med kräkkläder :) Fast blir det så så gör det inte så mycket det heller... Men man känner sig ju bättre när man känner sig fräsch.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jossan - 12 december 2013 10:48


En hel del har hänt sedan sist.   Numera är jag förskollärarstudent. Jag trivs bra på utbildningen och jag är nöjd med de studieresultat jag uppnår! Programmet läser jag på distans och jag har precis avslutad min första verksamhetsförlagda utbild...

Av Jossan - 14 april 2013 00:00

Äntligen, efter ett år av slit, har en diskmaskin flyttat in i vårt hem. Det känns så himla skönt! Har tjatat om det både på instagram och Facebook, men alltså förstår ni hur skönt jag tycker att det är?! Innan har diskberget snabbt vuxit till (d...

Av Jossan - 10 april 2013 15:37

Ja, det är som vanligt det här. Ett blogginlägg här och där med långa mellanrum. Det är som att lusten och tiden för att blogga går i perioder, just nu kände jag för att skriva lite. Det var ju faktiskt två månader (!) sen sist...   Våran lil...

Av Jossan - 29 januari 2013 00:54

Sju månader har gått sedan den finaste av alla kom till oss. SJU månader! Det är ju inte riktigt klokt vad fort riden går. Nu är Sixten närmare ett år än nyfödd. Våran lilla snutte! Satt tillsammans med Sara och kollade lite i förlossningsjournal...

Av Jossan - 27 januari 2013 01:02

Sixten är en väldigt lättsam pojke på många sätt och vis. Men när det kommer till det där med sömn är det lite annat. På dagarna går det oftast jättebra att få honom att somna, i vagnen. Inne eller ute spelar ingen roll, bara vagnen gungar somnar ha...

Ovido - Quiz & Flashcards