Direktlänk till inlägg 3 februari 2011

Blogg - jobb - dagens lunch

Av Jossan - 3 februari 2011 15:45

Jag är verkligen ojämn i mitt bloggande.

Ibland skriver jag hur många inlägg som helst, och ibland kommer jag av mig helt och hållet.

Jag är inte en sån människa som bloggar varje dag, flera gånger om dagen.

Tyvärr.

Men så är det :)


Idag är jag ledig. Skönt!

Ska dock iväg på ett litet möte med min handledare idag kl 17. Vi ska gå igenom vad som väntar i Mars. Skulle bara ta 20 minuter ungefär.


Igår jobbade jag första dagen i kassan. Var så nervös innan, men det gick ju faktiskt ganska bra!

Fick mycket beröm, så det kändes ju bra :)

Det svåraste är inte att slå in beställningarna, det svåra är att plocka ihop dom. Helst ska man ju komma ihåg beställningen så man slipper springa fram till skärmen och kolla hela tiden medan man plockar ihop. Men det är inte så lätt :p

En annan svår sak är att vika ihop Happy Meal... Men det kommer jag nog också få kläm på snart. Förhoppningsvis!


Tänkte lägga upp en bild på det jag och Jonas åt till lunch idag.

Man steker fisk, utan panering. Bara som den är liksom.

Kryddar med salt och citronpeppar på båda sidorna.

När man stekt klart fisken (den mängd man vill ha), lägger man på skivade färska tomater och dill (jag använde färsk, men det går nog med fryst eller så också).

Sen häller man på matlagningsgrädde och lite mjölk.

Till det hade vi potatismos.


Resultatet:

  


    

Skitgott tycker jag! Och så enkelt att göra.


Jag är himla sugen på semlan som står i kylskåpet nu, men den får vänta tills i morgon... :p

Kan ju inte äta upp min nu, då blir jag ju avundsjuk på Jonas när han äter sin i morgon :p

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jossan - 12 december 2013 10:48


En hel del har hänt sedan sist.   Numera är jag förskollärarstudent. Jag trivs bra på utbildningen och jag är nöjd med de studieresultat jag uppnår! Programmet läser jag på distans och jag har precis avslutad min första verksamhetsförlagda utbild...

Av Jossan - 14 april 2013 00:00

Äntligen, efter ett år av slit, har en diskmaskin flyttat in i vårt hem. Det känns så himla skönt! Har tjatat om det både på instagram och Facebook, men alltså förstår ni hur skönt jag tycker att det är?! Innan har diskberget snabbt vuxit till (d...

Av Jossan - 10 april 2013 15:37

Ja, det är som vanligt det här. Ett blogginlägg här och där med långa mellanrum. Det är som att lusten och tiden för att blogga går i perioder, just nu kände jag för att skriva lite. Det var ju faktiskt två månader (!) sen sist...   Våran lil...

Av Jossan - 29 januari 2013 00:54

Sju månader har gått sedan den finaste av alla kom till oss. SJU månader! Det är ju inte riktigt klokt vad fort riden går. Nu är Sixten närmare ett år än nyfödd. Våran lilla snutte! Satt tillsammans med Sara och kollade lite i förlossningsjournal...

Av Jossan - 27 januari 2013 01:02

Sixten är en väldigt lättsam pojke på många sätt och vis. Men när det kommer till det där med sömn är det lite annat. På dagarna går det oftast jättebra att få honom att somna, i vagnen. Inne eller ute spelar ingen roll, bara vagnen gungar somnar ha...

Ovido - Quiz & Flashcards