Alla inlägg den 5 februari 2011

Av Jossan - 5 februari 2011 23:03

Jag vill ju ha en tatuering.

Men vill att den ska betyda något.

Vill inte ha något som man kommer att ångra sen.

Nu har jag hittat en som jag gillade jäkligt mycket!


  

Källa


Jag ska förklara hur jag tänker med att den skulle betyda något.

Jag tänker mig att jag är blomman liksom. Och ur mig skjuter det massa stjärnor, stjärnorna är dom som jag tycker om.

Så varje stjärna representerar en person som jag tycker om - de närmaste i familjen.

Vissa stjärnor får represnetera grupper liksom, t ex kompisar och släkten.

Sen kan man fylla på med stjärnor, t ex när man får barn. Då kan dom också få en egen stjärna.

Ska slipa lite på den idén :)


Av Jossan - 5 februari 2011 21:25

Äh, nu skulle jag skriva ett inlägg om "Rampljuset". En ruta som olika bloggar kommer upp i när man är inne på Bloggplatsen.se.

Jag vill skriva om vad jag tycker om vissas sätt att få folk att titta in på sin blogg,

men jag kan inte formulera mig så att jag får fram det jag menar...

Men ska försöka.

Jag förstår ju att folk vill ha läsare, det är ju alltid kul.

Jag förstår också att folk vill ha kommentarer, det vill ju jag också.

Men sättet man använder sig av för att få besökare och kommentarer...

Vissa går i den här stilen: Kommentera min blogg <3<3<3<3<3<3<3<3

Hur många tror ni går in på den bloggen och blir kvar där?

Låter för mig som en blogg som drivs av en 14 åring... Inget som lockar mig.


För att locka till sig läsare tror jag man måste skriva något intressant i "reklamen". Något som man reagerar på. Som man blir nyfiken på. Vad menar personen?

Att skriva "Kika in på min blogg och läs om mitt liv" lockar nog inte många.

Även om det är just det man läser om i en blogg, så är det inget som fångar intresset i en såndär "blogg-rullning"...

Förstår ni vad jag menar?


Sen är det ju så att olika saker lockar olika människor. Det som lockar mig kanske inte lockar en annan. Det som lockar en annan kanske inte lockar mig.


Undra egentligen vad det är som gör att vissa människor får så himla många läsare? Hur gör dom?!

För från början är det oftast "bara" en helt vanlig person, som inte många vet om att den ens existerar. Sen får den massa läsare och blir en storbloggare.

Men kanske måste man vara aktiv i andras bloggar. Kommentera och diskutera.

Koppla sin blogg till facebook...

Vad vet jag :)


Jag vill inte bli en storbloggare.

Vill gärna veta vilka som läser min blogg, ha lite koll liksom :)

Vilka är ni som läser? :)

Ovido - Quiz & Flashcards