Direktlänk till inlägg 5 februari 2011

"Rampljuset"

Av Jossan - 5 februari 2011 21:25

Äh, nu skulle jag skriva ett inlägg om "Rampljuset". En ruta som olika bloggar kommer upp i när man är inne på Bloggplatsen.se.

Jag vill skriva om vad jag tycker om vissas sätt att få folk att titta in på sin blogg,

men jag kan inte formulera mig så att jag får fram det jag menar...

Men ska försöka.

Jag förstår ju att folk vill ha läsare, det är ju alltid kul.

Jag förstår också att folk vill ha kommentarer, det vill ju jag också.

Men sättet man använder sig av för att få besökare och kommentarer...

Vissa går i den här stilen: Kommentera min blogg <3<3<3<3<3<3<3<3

Hur många tror ni går in på den bloggen och blir kvar där?

Låter för mig som en blogg som drivs av en 14 åring... Inget som lockar mig.


För att locka till sig läsare tror jag man måste skriva något intressant i "reklamen". Något som man reagerar på. Som man blir nyfiken på. Vad menar personen?

Att skriva "Kika in på min blogg och läs om mitt liv" lockar nog inte många.

Även om det är just det man läser om i en blogg, så är det inget som fångar intresset i en såndär "blogg-rullning"...

Förstår ni vad jag menar?


Sen är det ju så att olika saker lockar olika människor. Det som lockar mig kanske inte lockar en annan. Det som lockar en annan kanske inte lockar mig.


Undra egentligen vad det är som gör att vissa människor får så himla många läsare? Hur gör dom?!

För från början är det oftast "bara" en helt vanlig person, som inte många vet om att den ens existerar. Sen får den massa läsare och blir en storbloggare.

Men kanske måste man vara aktiv i andras bloggar. Kommentera och diskutera.

Koppla sin blogg till facebook...

Vad vet jag :)


Jag vill inte bli en storbloggare.

Vill gärna veta vilka som läser min blogg, ha lite koll liksom :)

Vilka är ni som läser? :)

 
 
Ingen bild

Sara H

6 februari 2011 14:35

Jag läser di blogg. Du vet ju vem jag är. :)

Jossan

6 februari 2011 15:25

Ja, det vet jag ;) Duktig att kommentera är du också :)

 
Ingen bild

Linnéa H

6 februari 2011 15:21

Jag brukar läsa :)

Jossan

6 februari 2011 15:26

Vad kul :) Hur är det med dig nu förtiden? Längesen jag såg dig :)

 
Ingen bild

Sara H

10 februari 2011 17:51

Det är ju så roligt att få kommentarer. :)

 
Ingen bild

Linnéa H

15 februari 2011 11:08

Det är bra med mig :) Har praktik på sjukhuset så är helt slut, men det är ju roligt också :P Hur är det med dig? Ja, det var verkligen längesen vi sågs. Det vore jättekul att hitta på något nån dag :)

Jossan

15 februari 2011 15:40

Det är bara bra med mig också :)
Ja, det vore jätteroligt! Vå får försöka få till en träff någon dag! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jossan - 12 december 2013 10:48


En hel del har hänt sedan sist.   Numera är jag förskollärarstudent. Jag trivs bra på utbildningen och jag är nöjd med de studieresultat jag uppnår! Programmet läser jag på distans och jag har precis avslutad min första verksamhetsförlagda utbild...

Av Jossan - 14 april 2013 00:00

Äntligen, efter ett år av slit, har en diskmaskin flyttat in i vårt hem. Det känns så himla skönt! Har tjatat om det både på instagram och Facebook, men alltså förstår ni hur skönt jag tycker att det är?! Innan har diskberget snabbt vuxit till (d...

Av Jossan - 10 april 2013 15:37

Ja, det är som vanligt det här. Ett blogginlägg här och där med långa mellanrum. Det är som att lusten och tiden för att blogga går i perioder, just nu kände jag för att skriva lite. Det var ju faktiskt två månader (!) sen sist...   Våran lil...

Av Jossan - 29 januari 2013 00:54

Sju månader har gått sedan den finaste av alla kom till oss. SJU månader! Det är ju inte riktigt klokt vad fort riden går. Nu är Sixten närmare ett år än nyfödd. Våran lilla snutte! Satt tillsammans med Sara och kollade lite i förlossningsjournal...

Av Jossan - 27 januari 2013 01:02

Sixten är en väldigt lättsam pojke på många sätt och vis. Men när det kommer till det där med sömn är det lite annat. På dagarna går det oftast jättebra att få honom att somna, i vagnen. Inne eller ute spelar ingen roll, bara vagnen gungar somnar ha...

Ovido - Quiz & Flashcards