Direktlänk till inlägg 5 februari 2011

Vågar jag?

Av Jossan - 5 februari 2011 23:03

Jag vill ju ha en tatuering.

Men vill att den ska betyda något.

Vill inte ha något som man kommer att ångra sen.

Nu har jag hittat en som jag gillade jäkligt mycket!


  

Källa


Jag ska förklara hur jag tänker med att den skulle betyda något.

Jag tänker mig att jag är blomman liksom. Och ur mig skjuter det massa stjärnor, stjärnorna är dom som jag tycker om.

Så varje stjärna representerar en person som jag tycker om - de närmaste i familjen.

Vissa stjärnor får represnetera grupper liksom, t ex kompisar och släkten.

Sen kan man fylla på med stjärnor, t ex när man får barn. Då kan dom också få en egen stjärna.

Ska slipa lite på den idén :)


 
 
Carro

Carro

6 februari 2011 14:04

Ehh, va? Jag fattar inte din kommentar? :P

http://norbergcaroline.blogg.se

 
Ingen bild

Sara H

6 februari 2011 14:32

Åh vilken fin tatuering. Den var super duper fin! :)
Jag är ju inget fan av tatueringar men den där var riktigt fin och din tanke att den ska betyda nåt tycker jag är väldig klokt! Det var ju en bra idé det där om att man kan fylla på med stjärnor t.ex när du får barn eller så. Mm.. det tycker jag lät väldigt bra! Go for it! ;)

Jossan

6 februari 2011 15:31

Ja, visst var den? :)
Det kommer nog bli en sån. Men när är frågan, det är ju inte billigt direkt.
Men det kommer bli av skulle jag tro :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jossan - 12 december 2013 10:48


En hel del har hänt sedan sist.   Numera är jag förskollärarstudent. Jag trivs bra på utbildningen och jag är nöjd med de studieresultat jag uppnår! Programmet läser jag på distans och jag har precis avslutad min första verksamhetsförlagda utbild...

Av Jossan - 14 april 2013 00:00

Äntligen, efter ett år av slit, har en diskmaskin flyttat in i vårt hem. Det känns så himla skönt! Har tjatat om det både på instagram och Facebook, men alltså förstår ni hur skönt jag tycker att det är?! Innan har diskberget snabbt vuxit till (d...

Av Jossan - 10 april 2013 15:37

Ja, det är som vanligt det här. Ett blogginlägg här och där med långa mellanrum. Det är som att lusten och tiden för att blogga går i perioder, just nu kände jag för att skriva lite. Det var ju faktiskt två månader (!) sen sist...   Våran lil...

Av Jossan - 29 januari 2013 00:54

Sju månader har gått sedan den finaste av alla kom till oss. SJU månader! Det är ju inte riktigt klokt vad fort riden går. Nu är Sixten närmare ett år än nyfödd. Våran lilla snutte! Satt tillsammans med Sara och kollade lite i förlossningsjournal...

Av Jossan - 27 januari 2013 01:02

Sixten är en väldigt lättsam pojke på många sätt och vis. Men när det kommer till det där med sömn är det lite annat. På dagarna går det oftast jättebra att få honom att somna, i vagnen. Inne eller ute spelar ingen roll, bara vagnen gungar somnar ha...

Ovido - Quiz & Flashcards