Direktlänk till inlägg 22 februari 2011

Basiluskerna flödar

Av Jossan - 22 februari 2011 22:15

Blir snart sängen nu.

Jonas pappa är här och hälsar på, han sover på luftmadrass i köket.

Bor man litet får man ju ta till lite speciallösningar ;)

Egenligen skulle nog jag behöva sova i köket.

Jag är så jädrans förkyld, så jag snarkar så Jonas inte kan sova.

Dessutom känner jag att jag börjar få hosta också, och hostar jag vaknar ju Jonas då också.

Natten mot igår hade jag feber. Tog tempen när jag var upp en sväng och låg då på 38 grader ungefär. Frös som en tok, tog en alvedon. Sen vaknade jag och var jättesvettig, sängen var alldeles blöt! Sen blev det ju iskallt i sängen när jag flyttade på mig. Jonas hade åkt och jobbat då, så lånade en bit av hans sida av sängen istället.

Jobbigt med feber, endera fryser man som en tok. Det är ju då febern stiger, sen svettas man då febern sjunker.


Av någon anledning har jag lyckats vara förkyld dom sista två gångerna jag har träffat Jonas pappa. Sist blev han smittad så han låg däckad mer än en vecka och sen höll det i sig bra länge efter det också. Hoppas han inte blir smittad den här gången! Tyvärr är nog risken rätt stor när man bor på 40 kvm...


I morgon fyller älsklingen år, så då blir det tårta och presenter :)


Nu - hopp i säng! Snart i alla fall...

 
 
Ingen bild

Sara H

23 februari 2011 01:03

Usch så jobbigt ATT vara förkyld. Hoppas du blir frisk snart. Hälsa Grattis till Jonas från mig och Emil. :)

Jossan

23 februari 2011 14:10

Det ska jag göra :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jossan - 12 december 2013 10:48


En hel del har hänt sedan sist.   Numera är jag förskollärarstudent. Jag trivs bra på utbildningen och jag är nöjd med de studieresultat jag uppnår! Programmet läser jag på distans och jag har precis avslutad min första verksamhetsförlagda utbild...

Av Jossan - 14 april 2013 00:00

Äntligen, efter ett år av slit, har en diskmaskin flyttat in i vårt hem. Det känns så himla skönt! Har tjatat om det både på instagram och Facebook, men alltså förstår ni hur skönt jag tycker att det är?! Innan har diskberget snabbt vuxit till (d...

Av Jossan - 10 april 2013 15:37

Ja, det är som vanligt det här. Ett blogginlägg här och där med långa mellanrum. Det är som att lusten och tiden för att blogga går i perioder, just nu kände jag för att skriva lite. Det var ju faktiskt två månader (!) sen sist...   Våran lil...

Av Jossan - 29 januari 2013 00:54

Sju månader har gått sedan den finaste av alla kom till oss. SJU månader! Det är ju inte riktigt klokt vad fort riden går. Nu är Sixten närmare ett år än nyfödd. Våran lilla snutte! Satt tillsammans med Sara och kollade lite i förlossningsjournal...

Av Jossan - 27 januari 2013 01:02

Sixten är en väldigt lättsam pojke på många sätt och vis. Men när det kommer till det där med sömn är det lite annat. På dagarna går det oftast jättebra att få honom att somna, i vagnen. Inne eller ute spelar ingen roll, bara vagnen gungar somnar ha...

Ovido - Quiz & Flashcards