Alla inlägg den 21 mars 2011

Av Jossan - 21 mars 2011 22:44

Blev så jäkla trött nu helt plötsligt. Har nog haft lite spänningar inför den här provuppkörningen. Borde nog gå och lägga mig snart. Men innan jag lägger mig ska jag byta sängkläder. Sover i Hög när inte Jonas är hemma, och jag vet inte när jag bytte sängkläder i min säng här sist. Katterna (mest den ena av dom skulle jag tro) har legat mycket i min säng. Det är alldeles ludet av katthår nere vid fotändan.

Man får ju nästan allergichock när man sover där. Men byter jag sängkläder borde jag nog dammsuga där uppe också, och det orkar jag inte nu :p

Men det får väl bli sängkläder idag då, och dammsuga någon annan dag. Fast man borde nog dammsuga ur sängen också. Ja, vi får väl se. Slutar säkert med att jag inte byter sängkläderna heller!


Innan jag lägger mig tänker jag i alla fall titta på "En unge i minuten". Gillar sånna program! :)

Av Jossan - 21 mars 2011 21:41

Alltså, det var +8 grader nu när jag åkte hem från jobbet. ÅTTA PLUS! Solen är inte uppe. Det är kväll. Men ändå så varmt! Härligt.

Synd att det blir så slaskigt ute bara, men det torkar ju snabbt bara solen skiner :)


Har haft provuppkörning för handledare nu ikväll.

Slutade 14, sen hem och ladda för 18.30 skulle jag vara tillbaka på jobbet.

Det gick rätt bra i början. Men det är en grej jag måste träna på innan den riktiga uppkörningen. Så det var ju bra att jag fick prova innan den riktiga uppkörningen.


Jonas har åkt till Östersund. Han måste låna en bil, för den han har är inte så pålitlig om man säger så. Den startar oftast inte, man får rulla igång den :p

Behövs en ny startmotor, men sålänge lånar han en bil av sin pappa som har två.

Kanske blir en ny bil snart.

I alla fall längtar jag efter Jonas nu, han har inte varit hemma sen fredag morgon.

Men i morgon kommer han hem i alla fall :)

Av Jossan - 21 mars 2011 16:45

Idag har jag mest stått i Dt2:an på jobbet. Men även lite i Dt1:an och kassan.

När man blandar mellan Dt och kassa kan det bli lite problem...

För när man har tagit emot en beställning i driven så meddelar man det totala beloppet och säger välkommer vidare efter det.

I kassan säger man bara beloppet, tar betalt och säger tack liksom. Sen plockar man ihop beställningen.

I kassan idag råkade jag vid två (!) tillfällen säga:

Då blir det "si och så mycket pengar", välkommen vidare.

Välkommen vidare? Vart då liksom...

Haha, men jag tror att jag lyckades mumla till det lite så att dom inte hörde riktigt vad jag sa där på slutet. För jag kom ju på att jag sa fel men hann liksom inte stoppa det.

Jaja, så kan det gå ibland.


Btw, i morgon ska jag på hälsocentralen och kolla upp utslagen. Äntligen kanske det blir slut på kliandet!

Ovido - Quiz & Flashcards