Alla inlägg den 20 mars 2011

Av Jossan - 20 mars 2011 22:40

Klickade precis hem en sån här:

 

http://shop.ziperall.se/?utm_source=Bloggplatsen&utm_medium=banner&utm_campaign=bp_banner_03


Den ser så jäkla skön ut! Och jag som älskar att gå runt i sånt här hemma.

Hoppas den är lika skön som den ser ut.

Och att den är värd dom pengar den kostar. För inte är den billig precis... Hua!

Men mysmänniska som jag är, så kunde jag inte låta bli :)

Av Jossan - 20 mars 2011 22:00

I morgon är det jag som ringer hälsocentralen.

Kan inte gå runt med det där kliandet jag har på händerna. Blir tokig på det!

Kan ju inte gå och klia mig på händerna hela dagarna när jag jobbar. Inte annars heller. Det går bara sönder och så blöder det.

Kanske finns det något jag kan få utskrivet som jag kan smörja med?

Det är antagligen tvålen på jobbet som jag inte tål.

Det är ju INTE bra om det är så.

Den tvålen tvättar jag mig med varje dag som jag jobbar, flera gånger om dagen. En gång i timmen minst, det måste vi göra.

Vi har en speciell tvål som är antiseptisk, så har trott att jag bara är uttorkad i händerna eftersom tvålen kan vara uttorkande. Men hur mycket jag än smörjer så blir det inte bättre. Smörjer och smörjer, men det hjälper som sagt inte. Har nog haft såhär i en månad nu. På samma ställe. Vill inte tvätta händerna, men gör det ändå såklart.

Nej, hoppas verkligen att dom kan göra något åt det. Vill inte gå runt med det här!


   


Det var lite svårt att ta en bild så att man ser hur det ser ut. Ser värre ut i verkligheten. Mycket rödare runt omkring, och så är det liksom svullet också. Det är som knottror eller hur man ska förklara.

På handen långt bak, mot handleden liksom och vid knogarna och mellan fingrarna är det värst. Har fått utslag på underarmarna också...

Av Jossan - 20 mars 2011 21:49

Allvarligt talat alltså, jag är rädd för all skit som händer nu.

Känns som det är så mycket.

Tsunamis, kärnkraftverk som exploderar och gubbar som dödar sitt folk och som hela världen sen blandar sig i.

Samma länder som var dom ledande under andra världskriget är nu dom som leder "operationen" mot Libyen.

Jag kan inte låta bli att tänka på om det kommer att bli ett tredje världskrig av det här...

Usch och fy!

Sen finns det ju något urtidsfolk som fanns för tusen år sen typ, som har spått att år 2012 kommer jorden gå under. Innan det kommer det vara massa naturkatastrofer och liknande. Vad är det inte dom pågår nu då liksom?

Sen kan det ju iofs vara någon människa som har hittat på allt det där. Nu när den vet att det är massa sånt, så hittar den på att det där har man spått i tusentalsår att det kommer att hända.

Men tänk om det är sant?

Jag hade ju samma rädsla inför år 2000 också, för då hade det ju också varit massa prat om vad som skulle hända. Men vad hände? Inte mycket.

Hoppas att så är fallet nu med.


Jag och Jonas hade en liten konversation via Skype:


Jossan: Jag är rädd för vad som händer med världen. Alla katastrofer och krig och elände. Det är ju typ så som det där folket säger, som tror att jorden kommer att gå under 2012. Tänk om den gör det?


Jonas: ja det är mycket skit nu men jag tror att det blir bättre o bättre hela tiden


Jossan: Men tänk om det blir världskrig nu. Hela världen lägger sig ju i det där i Libien. Varför? Och alla katastrofer. Tsunamis och sånt är ju sånt dom spådde skulle hända innan jordens undergång. Är livrädd för det.


Jonas: det är ju för att hjälpa det libyska folket, ingen vill ju att det ska vara diktatur och gadaffi dödar ju sitt folk och det är får man inte därför lägger dom sig i.
det kommer inte att hända något 2012


Jossan: Ja. Det är ju bra på så vis. Men tänk om han har några "anhängare", som blir skitarg på världen för att dom dödar honom. Och så släpper dom en bomb och sen är det kört...


Haha, jag måste nästan skratta åt mig själv. Jag är ju knäpp.

Måste sluta oroa mig för allt! :p

Ta det som det är helt enkelt.

Ovido - Quiz & Flashcards