Direktlänk till inlägg 20 mars 2011

Vad är det som händer egentligen?

Av Jossan - 20 mars 2011 21:49

Allvarligt talat alltså, jag är rädd för all skit som händer nu.

Känns som det är så mycket.

Tsunamis, kärnkraftverk som exploderar och gubbar som dödar sitt folk och som hela världen sen blandar sig i.

Samma länder som var dom ledande under andra världskriget är nu dom som leder "operationen" mot Libyen.

Jag kan inte låta bli att tänka på om det kommer att bli ett tredje världskrig av det här...

Usch och fy!

Sen finns det ju något urtidsfolk som fanns för tusen år sen typ, som har spått att år 2012 kommer jorden gå under. Innan det kommer det vara massa naturkatastrofer och liknande. Vad är det inte dom pågår nu då liksom?

Sen kan det ju iofs vara någon människa som har hittat på allt det där. Nu när den vet att det är massa sånt, så hittar den på att det där har man spått i tusentalsår att det kommer att hända.

Men tänk om det är sant?

Jag hade ju samma rädsla inför år 2000 också, för då hade det ju också varit massa prat om vad som skulle hända. Men vad hände? Inte mycket.

Hoppas att så är fallet nu med.


Jag och Jonas hade en liten konversation via Skype:


Jossan: Jag är rädd för vad som händer med världen. Alla katastrofer och krig och elände. Det är ju typ så som det där folket säger, som tror att jorden kommer att gå under 2012. Tänk om den gör det?


Jonas: ja det är mycket skit nu men jag tror att det blir bättre o bättre hela tiden


Jossan: Men tänk om det blir världskrig nu. Hela världen lägger sig ju i det där i Libien. Varför? Och alla katastrofer. Tsunamis och sånt är ju sånt dom spådde skulle hända innan jordens undergång. Är livrädd för det.


Jonas: det är ju för att hjälpa det libyska folket, ingen vill ju att det ska vara diktatur och gadaffi dödar ju sitt folk och det är får man inte därför lägger dom sig i.
det kommer inte att hända något 2012


Jossan: Ja. Det är ju bra på så vis. Men tänk om han har några "anhängare", som blir skitarg på världen för att dom dödar honom. Och så släpper dom en bomb och sen är det kört...


Haha, jag måste nästan skratta åt mig själv. Jag är ju knäpp.

Måste sluta oroa mig för allt! :p

Ta det som det är helt enkelt.

 
 
Carro

Carro

22 mars 2011 08:46

Men lägg ner :) du oroar dig i onödan!
Onödigt att oroa sig för nåting man inte vet kommer att hända! När du vet att imorgon kommer de bli en jordbävning DÅ kan du börja oroa dig ;)

Du gör av med för mycket energi på sånt onödigt :)Lovar!

http://norbergcaroline.blogg.se

Jossan

22 mars 2011 11:45

Haha, ja du har helt rätt! Jag vet ju själv att det är så också :p

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jossan - 12 december 2013 10:48


En hel del har hänt sedan sist.   Numera är jag förskollärarstudent. Jag trivs bra på utbildningen och jag är nöjd med de studieresultat jag uppnår! Programmet läser jag på distans och jag har precis avslutad min första verksamhetsförlagda utbild...

Av Jossan - 14 april 2013 00:00

Äntligen, efter ett år av slit, har en diskmaskin flyttat in i vårt hem. Det känns så himla skönt! Har tjatat om det både på instagram och Facebook, men alltså förstår ni hur skönt jag tycker att det är?! Innan har diskberget snabbt vuxit till (d...

Av Jossan - 10 april 2013 15:37

Ja, det är som vanligt det här. Ett blogginlägg här och där med långa mellanrum. Det är som att lusten och tiden för att blogga går i perioder, just nu kände jag för att skriva lite. Det var ju faktiskt två månader (!) sen sist...   Våran lil...

Av Jossan - 29 januari 2013 00:54

Sju månader har gått sedan den finaste av alla kom till oss. SJU månader! Det är ju inte riktigt klokt vad fort riden går. Nu är Sixten närmare ett år än nyfödd. Våran lilla snutte! Satt tillsammans med Sara och kollade lite i förlossningsjournal...

Av Jossan - 27 januari 2013 01:02

Sixten är en väldigt lättsam pojke på många sätt och vis. Men när det kommer till det där med sömn är det lite annat. På dagarna går det oftast jättebra att få honom att somna, i vagnen. Inne eller ute spelar ingen roll, bara vagnen gungar somnar ha...

Ovido - Quiz & Flashcards