Direktlänk till inlägg 20 mars 2011

Nej, nu är det dags att kolla upp det här!

Av Jossan - 20 mars 2011 22:00

I morgon är det jag som ringer hälsocentralen.

Kan inte gå runt med det där kliandet jag har på händerna. Blir tokig på det!

Kan ju inte gå och klia mig på händerna hela dagarna när jag jobbar. Inte annars heller. Det går bara sönder och så blöder det.

Kanske finns det något jag kan få utskrivet som jag kan smörja med?

Det är antagligen tvålen på jobbet som jag inte tål.

Det är ju INTE bra om det är så.

Den tvålen tvättar jag mig med varje dag som jag jobbar, flera gånger om dagen. En gång i timmen minst, det måste vi göra.

Vi har en speciell tvål som är antiseptisk, så har trott att jag bara är uttorkad i händerna eftersom tvålen kan vara uttorkande. Men hur mycket jag än smörjer så blir det inte bättre. Smörjer och smörjer, men det hjälper som sagt inte. Har nog haft såhär i en månad nu. På samma ställe. Vill inte tvätta händerna, men gör det ändå såklart.

Nej, hoppas verkligen att dom kan göra något åt det. Vill inte gå runt med det här!


   


Det var lite svårt att ta en bild så att man ser hur det ser ut. Ser värre ut i verkligheten. Mycket rödare runt omkring, och så är det liksom svullet också. Det är som knottror eller hur man ska förklara.

På handen långt bak, mot handleden liksom och vid knogarna och mellan fingrarna är det värst. Har fått utslag på underarmarna också...

 
 
Ingen bild

Sara H

20 mars 2011 23:15

Det ser nästan ut som Att det kan vara eksem. Då är det kortison som gäller och sen måste du använda feta krämer t.ex locobase repair som finns på apoteket och det är receptfritt. Men det är nog klokt att kolla upp det.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jossan - 12 december 2013 10:48


En hel del har hänt sedan sist.   Numera är jag förskollärarstudent. Jag trivs bra på utbildningen och jag är nöjd med de studieresultat jag uppnår! Programmet läser jag på distans och jag har precis avslutad min första verksamhetsförlagda utbild...

Av Jossan - 14 april 2013 00:00

Äntligen, efter ett år av slit, har en diskmaskin flyttat in i vårt hem. Det känns så himla skönt! Har tjatat om det både på instagram och Facebook, men alltså förstår ni hur skönt jag tycker att det är?! Innan har diskberget snabbt vuxit till (d...

Av Jossan - 10 april 2013 15:37

Ja, det är som vanligt det här. Ett blogginlägg här och där med långa mellanrum. Det är som att lusten och tiden för att blogga går i perioder, just nu kände jag för att skriva lite. Det var ju faktiskt två månader (!) sen sist...   Våran lil...

Av Jossan - 29 januari 2013 00:54

Sju månader har gått sedan den finaste av alla kom till oss. SJU månader! Det är ju inte riktigt klokt vad fort riden går. Nu är Sixten närmare ett år än nyfödd. Våran lilla snutte! Satt tillsammans med Sara och kollade lite i förlossningsjournal...

Av Jossan - 27 januari 2013 01:02

Sixten är en väldigt lättsam pojke på många sätt och vis. Men när det kommer till det där med sömn är det lite annat. På dagarna går det oftast jättebra att få honom att somna, i vagnen. Inne eller ute spelar ingen roll, bara vagnen gungar somnar ha...

Ovido - Quiz & Flashcards