Direktlänk till inlägg 27 mars 2011

Hokus pokus och "Hur många lingon finns det i världen?"

Av Jossan - 27 mars 2011 12:19

Klockan 13 ska jag iväg på något som jag tycker ska bli väldigt spännande.

I julas fick jag ett presentkort av Jonas föräldrar, hos en kvinna som bor i Storån och håller på med healing.

Det låter kanske lite hokus pokus, men det tror inte jag.

Jag tror att det fungerar på något vis, tycker att sånna där saker är intressant. Eftersom jag aldrig har provat det innan så ska det bli kul att se hur kroppen reagerar och vad hon gör. Kanske man kan ställa lite frågor till henne om saker...

Har varit så jäkla trött nu ett tag. Har behövt sova middag flera dagar senaste veckan. Undra vad det beror på? Det kanske jag kan fråga henne om?

Jag berättare senare ikväll eller imorgon eller så hur det gick. Rapport kommer i alla fall.


Sen, vid halv fyra, ska jag få massage. Så kroppen ska få sig en riktig genomkörare idag.

Dessutom blir jag bjuden på massagen, för Rickard (Jonas kusinbarn) är så mycket med oss, så då tyckte hans mamma att hon kunde bjuda mig på det. Det är hon som masserar alltså. Så snällt! :)


Igår var vi i Österund. Shoppade lite och så var vi på bio. Såg "Hur många lingon finns det i världen?" Den var jättebra tycker jag! Så kul att den är inspelad i Hudik med våra egna "stjärnor". Både rolig och sorglig.


Skulle köpa mig en bh, men jag blev så jäkla förbannad. Fanns ingen som passade riktigt bra. Hon som hjälpte mig tyckte jag inte alls var nå bra, hon plockade fram fula tantiga bh:ar. Sånna vill man inte ha när man är 21 år! Kan dom inte tillverka vanliga bh:ar i större storlekar bara? Hur svårt kan det vara liksom?!

Nej, så jag blev väldigt besviken. Den affären har varit väldigt bra förut, men då var det en annan som jobbade. Hon var äldre är hon som jobbade nu, men ändå verkade hon ha mer förståelse vad en ung tjej vill ha. Knepigt. Eller så var den där jag hade nu lite mer ny på sitt jobb och inte lika bra.

Sara, finns det någon bra bh affär i Umeå? Tänkte om jag skulle kolla när jag ska åka dit...


Nej, nu börjar det snart bli dags att åka till "healaren".

Rapport kommer senare som sagt :)

 
 
Ingen bild

Sara H

28 mars 2011 02:34

Oj, det var en svår fråga.. jag vet faktiskt inte om de är bra men det finns bh affärer här. :)
Åh gu vad jag längtar till du kommer hit! :)

Jossan

28 mars 2011 22:57

Okej :)
Jag längtar också supermycket tills jag kommer till dit! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jossan - 12 december 2013 10:48


En hel del har hänt sedan sist.   Numera är jag förskollärarstudent. Jag trivs bra på utbildningen och jag är nöjd med de studieresultat jag uppnår! Programmet läser jag på distans och jag har precis avslutad min första verksamhetsförlagda utbild...

Av Jossan - 14 april 2013 00:00

Äntligen, efter ett år av slit, har en diskmaskin flyttat in i vårt hem. Det känns så himla skönt! Har tjatat om det både på instagram och Facebook, men alltså förstår ni hur skönt jag tycker att det är?! Innan har diskberget snabbt vuxit till (d...

Av Jossan - 10 april 2013 15:37

Ja, det är som vanligt det här. Ett blogginlägg här och där med långa mellanrum. Det är som att lusten och tiden för att blogga går i perioder, just nu kände jag för att skriva lite. Det var ju faktiskt två månader (!) sen sist...   Våran lil...

Av Jossan - 29 januari 2013 00:54

Sju månader har gått sedan den finaste av alla kom till oss. SJU månader! Det är ju inte riktigt klokt vad fort riden går. Nu är Sixten närmare ett år än nyfödd. Våran lilla snutte! Satt tillsammans med Sara och kollade lite i förlossningsjournal...

Av Jossan - 27 januari 2013 01:02

Sixten är en väldigt lättsam pojke på många sätt och vis. Men när det kommer till det där med sömn är det lite annat. På dagarna går det oftast jättebra att få honom att somna, i vagnen. Inne eller ute spelar ingen roll, bara vagnen gungar somnar ha...

Ovido - Quiz & Flashcards